رئیس پژوهشکده آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه استفاده از روش‌های حضوری و الکترونیکی را با بهره‌گیری از ۲۵۰ استاد تمام در جهت رشد علم و پژوهش انجام می‌دهد.

بهمن زندی رئیس پژوهشکده آموزش از دور دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی اظهار داشت: این دانشگاه برای بهتر کردن وضعیت نظام آموزشی و پژوهشی طی یک‌زمان بندی مشخص با رؤسای واحدهای استانی جلساتی را ترتیب می‌دهد تا در مورد مسائل و مشکلات حوزه تحقیق و پژوهش راهکارهایی اتخاذ کند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و ۱۲۰۰ استادیار در رشته‌های مختلف دارد که تجربیات گران‌بهایی درزمینهٔ آموزش چهره به چهره و حضوری در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

رئیس پژوهشکده آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور در خصوص وجود فضاهای آموزشی گفت: تکیه این دانشگاه بر هزاران کلاس و آزمایشگاه و لابراتوار است و دانشگاه پیام نور رویکرد آموزش ترکیبی را بهترین روش برای نظام آموزشی دانشگاه می‌داند.

زندی یادآور شد: استفاده هم‌زمان از امکانات آموزش الکترونیکی و آموزش حضوری نشان‌دهنده رشد همه‌جانبه این دانشگاه بزرگ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه تدریس و تحصیل در دانشگاه پیام نور مطابق آیین‌نامه نظام آموزش ترکیبی است که از سوی پژوهشکده آموزش از راه دور تدوین و جهت طرح در شورای دانشگاه تقدیم ریاست دانشگاه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF