- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

بازار کار رشته مدیریت دولتی (مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

اهداف و آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت دولتی

به گزارش مدیرسنتر، این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص برای سازمان‌ها، ادارات، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی را بر عهده دارد و فارغ‌التحصیلان می‌توانند در بخش‌های گوناگونی از ادارات جذب شوند. اما این مهم منوط به کسب مهارت‌های ضمن تحصیل و کسب تجربه است و تنها با اخذ مدرک دست‌یافتنی نیست.

این رشته به دلیل برخورداری از گرایش‌ها و زیرمجموعه‌های گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخش‌های دولتی و خصوصی است. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه‌های تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت می‌باشند، همچنین این فارغ‌التحصیلان به‌عنوان مشاور یا مجری درزمینهٔ سیاست‌گذاری‌های بخش دولتی می‌توانند فعالیت کنند. توصیه مدیرسنتر به دانش‌آموختگان این رشته این است که نسبت به کسب مهارت‌های عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و …) تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

دانش‌آموختگان گرایش مدیریت مالی دولتی  باید علاوه بر فراگیری مهارت‌های عمومی نسبت به کسب مهارت‌های تخصصی نظیر بودجه‌بندی و سیاست‌های مالی دولت نیز تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

دانش‌آموختگان گرایش مدیریت سیستم‌های اطلاعات باید علاوه بر فراگیری مهارت‌های عمومی نسبت به کسب مهارت‌های تخصصی نظیر نحوه استقرار و پیاده‌سازی عملی بانک‌های اطلاعاتی و سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی و مشکلات آن، تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

 

گردآوری: مدیرسنتر [1]

Download PDF [2]