- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

تحلیل یک کارگزار از وضعیت حال و آینده بورس

یک کارگزار با بیان اینکه روند بورس حداقل تا تیرماه مثبت است، گفت: اکنون بهترین شرایط برای عرضه اولیه سهام و باز کردن نمادهای بسته است و مسئولان باید از این شرایط استفاده کنند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسماعیل فرقی، معاون شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین در گفت‌وگو با ایسنا به شرایط فعلی بورس اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه برای بهبود وضعیت در زمان رکود به توافق هسته ای و رفع ابهامات سیاسی نیاز داشت بنابراین با توجه به توافق اولیه و صدور بیانیه هسته ای در ابتدای سال، مانعی برای رشد و رونق اقتصادی وجود نداشته و مشکلی بر سر راه بورس نیست به طوری که در این شرایط تنها به هدایت درست بازار سرمایه نیاز است تا رونق خوبی را در این بازار شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه امسال سال خوبی برای بورس خواهد بود،در مورد گروه های پیشتاز بورس گفت: در حال حاضر همه ی گروه ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، اما گروه‌های بانکی و حمل و نقل دریایی از بیشترین اقبال برخوردارند زیرا این گروه ها از قافله بازار عقب مانده بودند.
فرقی با بیان اینکه حداقل تا تیر ماه روند بورس مثبت خواهد بود، در خصوص عرضه های اولیه گفت: هدف و ذات بازار جذب پول است، لذا اکنون بهترین شرایط برای عرضه اولیه سهام و باز کردن نمادهای بسته است به طوری که مسئولان باید از این شرایط استفاده کنند.
وی تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت برای بازگشایی نمادهای بسته است تا بازار سرمایه روان شده و به واسطه بسته بودن و کم بودن سهم فشار زیادی به سایر سهم ها وارد نشود و از شکل گیری حباب جلوگیری شود ، بنابراین اگر انتخاب های بیشتری در بازار باشد حبابی در بازار ایجاد نشده و پول بین صنایع توزیع می شود.
به گفته معاون شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین درحال حاضر ابهام خاصی در بورس وجود نداشته و تنها باید مدیریت صحیحی در خصوص باز و بسته کردن سهم صورت بگیرد.
منبع خبر: . Boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]