- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

تداوم سیر نزولی شاخص بورس با چاشنی اعتراض سهامداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی روزهای گذشته چند خبر مثبت درباره دو صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی و جلوگیری از وضع تحریم های جدید و مواضع وزیر اقتصاد درمورد کف بودن شاخص و… منتشر شد اما اثر سقوط قیمت نفت به همراه برخی مفاد لایحه بودجه ۹۴ به حدی زیاد هست که کمتر کسی و خبری می تواند مانع از جلوگیری ریزش قیمت ها شود.

براساس این گزارش، شرایط سخت و پیچیده بازار، تکرار کاهش قیمت اکثر شرکت ها ، نبود تصویری روشن از آینده کوتاه مدت و نگرانی سهامداران همگی دست به دست هم دادند تا امروز سهامداران حاضر در تالار معاملات حافظ اقدام به اعتراض کنند. این رویداد موجب شد تا مدیران شرکت و سازمان بورس در جمع سهامداران حاضر شوند و ضمن استماع سخنان اعتراضی ،توضیحاتی ارایه کنند.

این موضوع در شرایطی به درستی مدیریت شد که کاهش قیمت سهام تقریبا” اکثر شرکت ها موجب شد تا شاخص بورس در اولین روز از بهمن ماه ، روند نزولی روزهای گذشته را در پیش بگیرد و با افت ۵۳۵ واحد دیگر در عدد ۶۵ هزار و ۲۸ واحدی بایستد و آماده نزول به کانال ۶۴ هزار واحدی شود.

این کاهش مطابق روزهای گذشته ناشی از افت قیمت شرکت های بزرگ چون همراه اول، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات ، ایران خودرو، بانک های ملت و صادرات و مپنا بود.

آمار معاملات هم به دلیل جمع آوری صف های فروش برخی شرکت ها چون ایران خودرو ، سایپا ، گروه بهمن و پارس خودرو و… با داد و ستد ۱۰۵ میلیارد تومانی بیش از ۸۷۴ میلیون سهم همراه بود که در برابر حجم معاملات ۵۸ میلیارد تومانی دیروز، قابل توجه بود.

منبع خبر: http://boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]