- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

توضیحات مدیرعامل بورس درباره “مبین”/ دخالت نمی کنیم/ ابطال تعدادی از سهام

مدیرعامل بورس با ارایه توصیحاتی درباره تصمیم تازه در معاملات پتروشیمی مبین، هرگونه دخالت را رد کرد و گفت:ما هم موافق ایجاد محدودیت ها نیستیم بلکه به دلیل مشکلات سامانه مجبور به چنین تصمیماتی می شویم.
حسن قالیباف اصل در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره تصمیم تازه بورس برای معاملات پتروشیمی مبین که امروز با توقف نماد و اعلام رفع محدودیت سفارش های ۱۰۰ هزار سهمی و از سرگیری معاملات از ساعت ۹:۲۵ دقیقه همراه بود ، اظهار داشت: واقعیت این است که ما هم به عنوان مدیران بورس هیچ گاه خواهان ایجاد محدودیت ها نیستیم اما به دلیل مشکلات فنی ناشی از سامانه معاملاتی ، مجبور به ایجاد محدودیت های در شرایطی خاص مانند پتروشیمی مبین می شویم.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت ۱۰۰ هزار سهمی این شرکت به این دلیل بود که با وارد شدن حجم سفارش خرید بی سابقه ۵ میلیارد تومانی ، فشار زیادی به سامانه معاملاتی وارد شد. سامانه ایی که به دلیل محدودیت های چند سال اخیر باید تغییر و بروز می شد اما تاکنون چنین رویدادی رخ نداده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین دلیل در شرایطی مجبور به محدودیت هایی برای پتروشیمی مبین شدیم که این محدودیت ها کاملا” موقتی و برای شرایطی خاص بود. به همین دلیل امروز بعد از متعادل شدن عرضه و تقاضای سهام این شرکت ، تصمیم به رفع محدودیت گرفته شد.

قالیباف اصل در برابر این نکته که با چنین تصمیماتی فعالان بازار اعلام کرده اند که بورس در روال عادی معاملات سهام دخالت می کند، به بورس پرس گفت: هیچ گاه خارج از مقررات و دستورالعمل ها عمل نکرده و دخالتی نکرده ایم. بلکه مشکلات ناشی از محدودیت های سامانه معاملاتی و رویدادهای خاص باعث می شود که تصمیماتی گرفته شود.

وی تاکید کرد: بنابراین معترضین و منتقدان به تصمیم بورس باید از نزدیک مشکلات موجود را لمس کرده و سپس انتقاد و اعتراض کنند.

وی در واکنش به دیگر سئوال مبنی بر اینکه با توجه به تشکیل دوباره صف خرید حدود ۲۷۰ میلیون سهمی برای پتروشیمی مبین ، آیا امکان برقراری محدودیت سفارش ۱۰۰ هزار سهمی وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: امیدواریم نیازی به تکرار این رویه نباشد و شرایط عرضه و تقاضای این شرکت متعادل باشد.

قالیباف اصل در رابطه با ابطال بخشی از سهام پتروشیمی مبین هم گفت: طبق تصمیمی که گرفته شده کلیه معاملات سهامدارانی که محدودیت اعلامی را قبل از حذف آن توسط بورس (قبل از ساعت ۹:۲۵) رعایت نکرده اند، ابطال خواهد شد.

منبع خبر: boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]