ثبت نام بیست و چهارمین دوره آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از امروز، شنبه ۶ دی آغاز خواهد شد.
بنابر اعلام اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان، در این دوره تنها آزمون‌‌های اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه همانند گذشته برگزار می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، اداره امور گواهینامه های سازمان همچنین اعلام کرد: براساس مصوبه اخیر هیأت مدیره سازمان، فارغ‌التحصیلانی که مدرک تحصیلی آنان (حداقل مقطع کارشناسی) مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و یا حداکثر تا شهریورماه سال ۱۳۹۴ فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در آزمون‌های اسفندماه شرکت کنند. لازم به ذکر است تا زمان ارایه مدرک فارغ‌التحصیلی، گواهی‌نامه‌ حرفه‌ای بازار سرمایه صادر نمی شود.
براساس این مصوبه، افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط از قبیل گرایش‌های مالی رشته مدیریت، حقوق مالی، مهندسی مالی، حسابداری و اقتصاد بوده و معدل آنها بالاتر از ۱۵ باشد، در صورت شرکت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب ۴۰ و در خصوص سایر رشته‌ها، در صورت موفقیت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب ۴۰ با پیش نیاز گواهی‌نامه اصول بازار سرمایه و شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، می‌توانند به عنوان معامله‌گر شروع به فعالیت کنند.
بنابر اعلام این اداره، دواطلبان با مراجعه به سایت این اداره به نشانی reg.seo.ir (لینک آشنایی با گواهی‌نامه‌ها)، سرفصل‌های معامله‌گری را مطالعه نمایند.
لازم به ذکر است این دوره از آزمون‌ها، علاوه بر تهران، در شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، ساری، کرمانشاه و یزد نیز برگزار خواهد شد.
بیست و چهارمین دوره آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از روز شنبه ششم دی ماه سالجاری آغاز و تا دوازدهم دی ماه ادامه خواهد داشت. هم چنین زمان برگزاری این آزمون‌ها، روز جمعه اول اسفندماه ۱۳۹۳ خواهد بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای به آدرس http://reg.seo.ir مراجعه کنید.

Download PDF