- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

دانشجویان پژوهشگاهها وام دکتری می‌گیرند

معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: وام دکتری به دانشجویان پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی روزانه تعلق می گیرد.
دکتر وحید احمدی در خصوص حذف وام دکتری دانشجویان پژوهشگاه‌ها گفت: این وام حذف نشده و به دانشجویان دکتری روزانه پژوهشگاه‌ها و

مراکز پژوهشی روزانه تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: فقط در بند اول بخشنامه وام دکترایی که به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شده یک اشتباه صورت گرفته بود که این اشتباه رفع شد با مسئولان صندوق رفاه دانشجویان نیز صحبت شد که این وام به دانشجویان دکتری پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی روزانه نیز تعلق گیرد.
معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان دکتری پژوهشگاه‌ها و مرکز پژوهشی روزانه نگران نباشند به صندوق رفاه دانشجویان اعلام شده نامه ای به پژوهشگاه ها و مراکزپژوهشی روزانه ارسال کرده و مهلت اعلام اسامی دانشجویان دکتری را یک هفته تمدید کند تا اسامی دانشجویان دکتری پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی روزانه نیز برای دریافت وام دکتری به صندوق رفاه ارسال شود.
طی هفته جاری برخی از دانشجویان دکتری پژوهشگاه های روزانه از جمله پلیمر و ژنتیک در تماس با خبرگزاری مهر از حذف وام دکتری پژوهشگاه ها خبر دادند. جواد زمانی یکی از دانشجویان دکتری پژوهشگاه ژنتیک گفت: چند ماه پیش وزارت علوم تحقیقات و فناوری دستور العملی به دانشگاه ها ابلاغ کرد که براساس آن وام پژوهانه دانشجویان دکتری به وام دکتری تبدیل شده که ماهانه از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: براساس این اطلاعیه دانشجویان متقاضی وام در انتظار ثبت نام و ارسال لیست به صندوق رفاه دانشجویان بودند که اعلام شد فکسی از صندوق رفاه مبنی بر اینکه دانشجویان پژوهشگاه اسامی خود را برای دریافت وام ارسال کنند، نیامده است و در پیگیری از کارشناس پژوهشگاه های صندوق رفاه مشخص شد که این وام ظاهرا به دانشجویان دکتری پژوهشگاه ها تعلق نمی گیرد.
دانشجوی بیوتکنولوژی گیاهی پژوهشگاه ژنتیک افزود: دانشجویان دکتری پژوهشگاه ژنتیک، دکتری روزانه دولتی هستند و باید این وام به آنها تعلق بگیرد مانند سایر دانشگاه ها و اسامی آنها برای دریافت وام پژوهانه به صندوق رفاه ارسال شود.
همچنین یکی از دانشجویان پژوهشگاه پلیمر نیز در این خصوص گفت: اکثر دانشجویان دکتری این پژوهشگاه جزء دانشجویان برتر هستند که با رتبه بالا پذیرفته شده اند و می توانستند در دانشگاه های رتبه برتر کشور مانند امیرکبیر و صنعتی شریف تحصیل کرده و از این وام نیز برخوردار شوند و این بی عدالتی است که دانشجویان پژوهشگاه ها از دریافت این وام حذف شوند.
با پیگیری های خبرنگار مهر، روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد که در بخش نامه ابلاغی به صندوق رفاه دانشجویان اشاره ای به اینکه دانشجویان دکتری پژوهشگاه ها نیز می توانند از این وام استفاده کنند نشده است.
بعد از پیگیری از معاونت پژوهشی وزارت علوم مشخص شد که در بند اول بخش نامه ابلاغی به صندوق رفاه یک اشتباه رخ داده و نام پژوهشگاه ها و مراکزپژوهشی روزانه نیامده است که با رفع این اشتباه مقرر شد این وام به دانشجویان دکتری پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی نیز تعلق گیرد.

گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]