- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

دو شرکت بورسی و فرابورسی شفاف سازی کردند

دو شرکت بورسی و فرابورسی کاشی سعدی و پتروشیمی زاگرس در مورد سود هر سهم وتعدیل نرخ خوراک شفاف سازی کردند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضا میر احمدی مدیرعامل شرکت ۲٫۴ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی زاگرس درباره تعدیل نرخ خوراک در نیمه دوم ۹۱ و سال ۹۲ ، به بند ۵ گزارش بازرس و حسابرس و یادداشت ۱-۱۴ صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ شرکت اشاره و اعلام کرد : کلیه عملیات مالی انجام شده در خصوص صورت حساب های ارسالی پتروشیمی مبین در رابطه با گاز خوراک و یوتیلیتی مصرفی به تفصیل افشاء شده است.
وی اعلام کرد: با عنایت به اینکه براساس تاییدات واصله ، موضوع اعمال مابه التفاوت افزایش نرخ خوراک منتفی شده بود، لذا تعدیل نرخ گاز سال ۹۲ و نیمه دوم سال ۹۱ از نظر این شرکت قابل قبول نبوده و هیچ گونه ثبت و ذخیره ایی از این بابت در حساب ها منظور نشده است.

حمیدرضا هوشیاری مدیرعامل شرکت ۱۵ میلیارد تومانی کاشی سعدی هم درباره اطلاعاتی که در گذشته و پیش بینی سال ۹۳ و EPS آن لحاظ شده ، اعلام کرد: ۱٫کل بدهی ارزی در مهر ماه سال ۹۳ حسب اسناد و مستندات بانکی معادل ۲۱ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان بوده و طبق دفاتر شرکت معادل ۱۶٫۹ میلیارد تومان در حساب بدهی بانکی ثبت و ۲٫۳ هزار میلیارد تومان به عنوان ذخیره های احتمالی از این بابت لحاظ شد که به دنبال پیگیری ها ، شرکت موفق به تسویه آن به ۱۳٫۷ میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ضمن تسویه بدهی ارزی به مبلغ کمتر از رقم مورد نظر بانک ، ریسک نوسانات نرخ ارز نیز رفع و زمین های در رهن بانک از این بابت فک رهن شد.

به گفته وی تسویه بدهی فوق با اخذ تسهیلات از بانک های عامل داخلی و بر اساس نرخ های مصوب و قرارداد های منعقده با بانک های عامل بوده که مبلغی در حدود ۳٫۵ میلیارد تومان در سال هزینه مالی دنبال دارد.

هوشیاری همچنین اعلام کرده است: در راستای تکالیف مجمع سالانه و به منظور کسب منافع آتی، املاک ( زمین های) مازاد این شرکت بر اساس قیمت پایه کارشناس رسمی دادگستری در سه مرحله به مزایده عمومی گذاشته که در دو نوبت قبلی خریداری در حد قیمت کارشناسی ، شرکت نکرده و مجددا برای سومیت بار در ۲۲ فروردین ۹۴ به مزایده گذاشته شد. در صورت فروش زمین که دارای ارزش دفتری معادل ۲۲ میلیون ریال بوده و وجوه حاصله صرف تسویه بدهی های بانکی ( با عنایت به هزینه های مالی مربوطه ) و طرح های بازسازی و نوسازی خطوط تولید شرکت خواهد شد .

منبع خبر: boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]