راهنمای جامع و ساده سرمایه گذاری در بورس های ایران با تاکید بر سهامداران حقیقی به زبانی ساده، قابل فهم و کاربردی و تشریحی منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کتاب راهنمای جامع و ساده سرمایه گذاری در بورس های ایران با تاکید بر سهامداران حقیقی توسط علی رضایی زاده، گردآوری و تالیف و در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب (مصلی سالن شبستان ، راهروی ۱۲ غرفه ۸ ) عرضه عمومی شد.

رضایی زاده دارای ۱۸ سال سابقه خبرنگاری و از مدرسان دوره های آموزشی سازمان بورس و چند کارگزاری از سال ۸۴ بشمار می رود. وی هم اکنون مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری بورس پرس است.
از جمله ویژگی های کتاب راهنمای جامع و ساده سرمایه گذاری در بورس های ایران، نگارش همه مباحث به زبانی ساده، قابل فهم ، کاربردی و تشریحی با ذکر مثال هایی از شرکت های حاضر در بورس و فرابورس ایران بوده تا علاقه مندان به فعالیت در بازار سرمایه کشور بتوانند اولاً به شناختی واقعی از کم و کیف بازار سرمایه ایران نائل آمده و ثانیاً بتوانند قدم های محکم و درستی برای حضور موفق و پایدار در بازار سهام بردارند.

این کتاب دارای ۸ فصل و شامل کلیات؛ ماهیت ۳ گانه، مزایا و معایب بازار سهام و اصول ۶ گانه سرمایه‌گذاری ؛ مهم‌ترین ارکان قانونی بازار سرمایه ایران؛ سه رکن و بازیگر مهم بازارهای سهام؛ محصولات بازار سرمایه ایران و نحوه معامله انواع اوراق؛ فرآیند خرید و فروش سهام؛ تشریح اصطلاحات کلیدی و مهم بازار سهام؛ نکات کاربردی و مهم جهت ورود به بازار و خرید و فروش سهام و معرفی اجمالی دو روش تحلیل و منابع دسترسی به اطلاعات بازار و شرکت‌ها است.

راهنمای جامع و ساده سرمایه گذاری در بورس های ایران با تاکید بر سهامداران حقیقی در هزار و ۵۰۰ نسخه با مساعدت و حمایت موسسه مالی و اعتباری کوثر در ۲۶۰ صفحه توسط انتشارت مشق شب منتشر شده است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: بخش عمده ای از مردم ایران و شاید بیش از۸۰ درصد براین باورند بورس، بازاری پرریسک و پیچیده و سخت بوده و فقط شرکتها و افراد خاص و حرفه ای، تحصیل کرده، دارندگان رانت اطلاعاتی، می توانند در آن موفق باشند. ولی با نگاهی واقع بینانه و منصفانه می توان گفت دربرابر تلقی درست از وجود ریسک و پیچیده بودن بازارسهام، این بازار فقط برای عده ای خاص نبوده و همه افراد با هر میزان سواد و با کمترین سرمایه مثلاً با ۱۰۰ هزار تومان می توانند به آن ورود کرده و از منافع پیدا و پنهان آن بهره مند شوند. اما با رعایت اصولی مانند قبولی ریسک و نوسان داربودن بازار سهام به عنوان یک ذات همیشگی، کسب اطلاعات پایه، انجام حداقل بررسی ها، شناخت از خود و نیازها و انتظارهای سرمایه گذاری در بازارسهام، داشتن اعتماد به نفس و پرهیز از حرص و آز.

منبع خبر: boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com

Download PDF