- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

رشد ۲ درصدی سود بزرگترین شرکت بورس و زیان ۲۸ درصدی سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که به رغم کاهش قیمت سهام ،همچنان با ارزش روز بازار ۲۶٫۳ هزار میلیارد تومانی، بزرگترین شرکت بازار سهام بشمار می رود ، علمکرد مالی ۶ ماهه خود را اعلام کرد.

این شرکت با سرمایه ۲٫۴ هزار میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ تیر ۹۴ را با دو درصد افزایش از ۲۰۴۵ ریال به ۲۰۷۹ ریال پیش بینی کرده ولی تنها ۴ ریال از این سود را پوشش داده است.

همچنین پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) از ۲٫۲۶۲ به ۲٫۲۵۸ ریال رشد کرده است.

آمار تولید و فروش ۷ زیرمجموعه تصلی “فارس” در ۹ ماه سال جاری هم با میانگین پوشش ۶۸ درصدی همراه شده و مجموع تولید این۷ مجتمع بیش از ۱۲ میلیون و ۵۵۱ هزار تن بوده که به ارزش ۲۱٫۳ هزار میلیارد تومان به فروش رسیده است. این شرکت ها برای سال جاری پیش بینی کرده اند بیش از ۱۸٫۵ میلیون تن محصول را به ارزش ۳۱٫۲ هزار میلیارد تومان به فروش برسانند.

برپایه این گزارش، اما سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت و طولانی شدن ابهام مهم نرخ خوارک پتروشیمی و شرایط منفی بازار درسال جاری موجب شده تا بازدهی سهام “فارس” طی ۱۰ ماه گذشته با زیان ۲۸ درصدی همراه شود. این شرکت که در مجمع سالانه اقدام به توزیع سود ۱۰۰ تومانی برای هر سهم کرده ، طی ۱۰ ماه گذشته با کاهش ۵۶۸ تومانی قیمت هر سهم ( از ۱۶۳۱ تومان به ۱۰۶۲ تومان دیروز) مواجه شده است.

منبع خبر: http://boursepress.ir

گردآوری: <a href=”http://ModirCenter.com” title=”جامع ترین مرکز خدمات مدیریت” target=”_blank”>ModirCenter.com</a>

Download PDF [1]