- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

رکورد صف خرید بورس شکسته شد/ احتمال عرضه”مبین” به اندازه حجم مبنا

پتروشیمی مبین در دومین روز حضور در بورس، با صف خرید ۱.۳ میلیارد سهمی مواجه شد تا رکورد جدیدی برای صف های خرید ثبت شود. امروز هم احتمالا” به اندازه حجم مبنا، سهام این شرکت جذاب عرضه می شود.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عرضه اولیه دیروز ۷ درصد از سهام پتروشیمی مبین و فروش ۶۳ ثانیه ایی ۵۷۰ میلیون سهم در عرضه عمومی ( و اختصاص ۲۸۷ میلیون به کارکنان شرکت و بیش از ۱۴۰ میلیون سهم به آنلاینی ها) ، هر سهم این شرکت بزرگ ۲۹۰ تومان کشف قیمت شد تا به دلیل قیمت گذاری مناسب ، عده بسیار زیادی از سرمایه گذاران خواهان خرید این شرکت خاص و جذاب شوند.
اما در این میان گروه زیادی از سهامداران آنلاین قادر به خرید سهمیه ۱۰ هزار سهمی خود نشدند که به دلایلی چون وجود تقاضاهای انبوه و دور از انتظار، تعداد سهام اندک اختصاص داده شده به معامله گران آنلاین، بروز مشکل فنی ، نبود زیرساخت های مخابراتی مناسب و …. بود.
این جریان که با اعتراض قابل توجه معامله گران آنلاین و اعلام رسیدگی مدیرعامل شرکت بورس همراه شده، موجب شد تا امروز و در دومین روز حضور ” مبین” در بازار سهام، رکورد جدیدی برای صف خرید شرکت های بورسی ثبت شود. چرا که تاکنون حداکثر صف خرید پایدار و بعد از شروع معاملات مربوط به بانک صادرات با بیش از ۱٫۱ میلیارد سهم بود و تا به امروز سابقه نداشت که برای شرکت های بورسی صف خرید حدود ۱٫۳ میلیارد سهمی تشکیل شود.
با این اوصاف درحالی دیروز حدود ۱۱ میلیون سهم “مبین” به دلیل اشتباه کارگزاران ابطال شده که برخی مسئولان از برنامه عرضه سهام این شرکت به اندازه حجم مبنای ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار سهمی سخن گفته اند اما ممکن است امروز تا دو یا شاید سه برابر حجم مبنای “مبین ” هم عرضه شود.
از سوی دیگر به دلیل تعهد سهامدار عمده “مبین” یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر عرضه ۱۰ درصد سهام ، می توان انتظار داشت طی روزهای آینده ، به مرور سهام این شرکت عرضه شود. شرکتی که دیروز نخستین GOOD NEWS عرضه اولیه بورس ایران را ثبت کرد.
بررسی های تکمیلی بورس پرس از این شرکت با سرمایه ۱٫۴۲ هزار میلیارد تومانی نشان می دهد ، ارزش روز بازار سهام آن به دلیل قیمت ۳۰۱ تومانی هر سهم و وجود ۱۴ میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم ، به بیش از ۴٫۲ هزار میلیارد تومان بالغ شده تا این شرکت در رتبه ۲۴ بزرگترین شرکت های بورسی از نظر ارزش روز بازار سهام قرار گیرد.

منبع خبر: boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]