- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

زمان اعلام نتایج پذیرش نهایی دکترای پژوهش محور سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه مصاحبه داوطلبان ۱۵۰ گرایش دکترای پژوهش محور پایان یافته و نتایج پذیرش نهایی دکترای پژوهش محور تیرماه اعلام می‌شود، گفت: : ۱۰ هزار داوطلب برای دکترای پژوهش محور ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۳۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در مرحله مصاحبه شدند.
به گزارش ایسکانیوز, علوی فاضل درباره روند و وضعیت مصاحبه داوطلبان دوره دکترای پژوهش محور اظهار داشت: ۱۰ هزار داوطلب برای دکترای پژوهش محور ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۳۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در مرحله مصاحبه شدند.
وی در ادامه با اشاره به معیارهای پذیرش افراد برگزیده ,تصریح کرد: برای دکترای پژوهشی به جهت آنکه کیفیت برای ما بسیار اهمیت دارد، شرایطی همچون دارا‌ بودن معدل بالای ۱۸ برای رشته‌های علوم انسانی و بالای ۱۷ برای رشته‌های فنی و علوم پایه در نظر گرفته شده است.
علوی‌فاضل افزود: افراد پذیرفته شده در مرحله اول، در قالب ۲۱۵ گروه تخصصی تقسیم شدند که این تعداد گروه، شامل حدود یک هزار و ۴۰۰ رشته-محل است و از آنجایی‌که طبق مجوزهای دریافت‌شده برای هر رشته-محل تنها ۲ نفر پذیرفته خواهند شد، بنابراین نهایتا در مجموع حدود ۲هزار و ۸۰۰ نفر از میان واجدان شرایط برای حضور در دوره های دکترای پژوهش محور پذیرفته خواهند شد.
وی بیشترین تعداد متقاضیان دکترای پژوهش محور را در رشته معماری اعلام کرد و افزود: تا کنون مصاحبه ۱۵۰ گرایش پایان یافته است.
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان مصاحبه با داوطلبان دوره دکترای پژوهش محور و اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان گفت: تا کنون حدود ۱۵۰ گروه تخصصی مصاحبه های علمی متقاضیان را انجام داده اند و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه این روند به پایان‌رسد.
وی تاکید کرد: البته به دلیل کثرت داوطلبان در حدود ۴ رشته پرمتقاضی ممکن است مصاحبه ها تا خرداد ماه نیز ادامه یابد.
علوی فاضل در خاتمه در خصوص زمان اعلام نتایج این مصاحبه ها تصریح کرد: ان شاء الله نتایج پذیرش دکترای پژوهش محور تیرماه اعلام می شود.
منبع خبر: iscanews.ir

گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]