- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

سمات اعلام کرد؛ معرفی اسامی ۲۰ شرکت بزرگ تالار شیشه‌ای

سمات اعلام کرد؛ معرفی شرکت‌های بزرگ تالار شیشه‌ای

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در پایان اردیبهشت ماه ۹۵ اعلام شد که آمارها نشان می‌دهد تغییری در صدر جدول بزرگان شرکت‌های تالار شیشه‌ای به وجود نیامده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سمات، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازار ۲۶۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال همچنان جایگاه خود را در صدر جدول بزرگان شرکت‌های بورسی حفظ کرده است.

شرکت مخابرات ایران با ارزش بازار ۱۱۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال و ارتباطات سیار ایران با ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم بزرگترین شرکت‌های بورسی قرار دارند.

همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۹۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین با ۹۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، کشتیرانی جمهوری اسلامی با ۹۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، پتروشیمی جم با ۹۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری غدیر با ۹۰ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در رتبه‌های سوم تا هشتم ایستادند.

بر اساس این گزارش، پتروشیمی مارون با ارزش بازار ۱۴۰ هزار میلیارد ریال همچنان درصدر بزرگ‌ترین شرکت‌های فرابورسی قرار دارد و هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۶۰ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال و پالایش نفت تهران با ۳۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی امیر کبیر و ذوب آهن اصفهان نیز در مکان‌های سوم تا هشتم برترین شرکت‌های فرابورسی ایستادند.

علاقه‌مندان می‌توانند اسامی ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی را اینجا [1] دریافت کنند.

منبع: سنا [2]

گردآوری: مدیرسنتر [3]

Download PDF [4]