- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

شرایط تسهیلات نظام وظیفه برای دانش آموختگان برتر

بنیاد ملّی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت‌‌های تخصصی دانش‌آموختگان‌برترِ دانشگاه‌ها و مؤسسه‌‌های آموزش عالی و پژوهشی‌کشور که به فعالیت‌‌های فناورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام‌ وظیفۀ تخصصی می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد ملّی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت‌‌های تخصصی دانش آموختگان برترِ دانشگاه‌ها و مؤسسه‌‌های آموزش عالی و پژوهشی‌کشور که به فعالیت‌‌های فنّاورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام‌ وظیفۀ تخصصی را در نظر گرفته است.
شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌آموختگان ‌برتر فناور به شرح زیر است:
متقاضی باید دانش‌آموختۀ دورۀ کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهش مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و از زمان دانش‌‌آموختگی‌‌اش بیش از سه سال نگذشته باشد.
یادآوری: دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتری خود با موفقیت دفاع کرده‌اند، نیز می‌‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
شرط لازم: دانش‌آموخته باید در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی و فنّاوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت) به طور تمام‌وقت به فعالیت مشغول بوده باشد.
شرط کافی: متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز فعالیت‌‌های نخبگانی (شامل فعالیت‌های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد.
یادآوری: اطلاعات هر یک از فعالیت¬‌ها باید به طور دقیق در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری شود.
شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس سابقۀ فعالیت و اظهارنامۀ مالیاتی خود می¬‌توانند از تسهیلات این موضوع برای کارکنان خود بهره‌مند شوند.
معرفی اولیۀ متقاضیان مشمول، بر عهدۀ شرکت متبوع آنان و تکمیل و بارگذاری اطلاعات شخصی بر عهدۀ متقاضی است.

منبع خبر: mehrnews.com
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]