- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

علت توقف موقت نماد “مبین” اعلام شد/تصمیم تازه بورس برای رفع محدودیت

نماد معاملاتی پتروشیمی مبین سه دقیقه بعد از شروع معاملات به علت تصمیم تازه بورس بسته شد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام، صف خرید روزهای گذشته پتروشیمی مبین به حداقل ممکن رسیده بود و حتی قبل از شروع معاملات ، صف فروش حدود ۱۴۰ میلیون سهمی هم تشکیل شد. بعد از شروع معاملات هم موجی از فروش سهام با جابجایی بیش از ۱۵۶ میلیون سهم ایجاد شد اما به فاصله کوتاهی صف خرید ۴۸ میلیون سهمی هم شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، ولی سه دقیقه بعد از شروع معاملات ، نماد “مبین” با وضعیت ممنوع – متوقف مواجه شد.

در این رابطه بررسی ها نشان می دهند این رویداد ناشی از بروز مشکل فنی و مربوط به سامانه معاملاتی نبوده بلکه ناشی از تصمیم جدید بورس مبنی بر رفع محدودیت سفارش ۱۰۰ هزار سهمی اعمال شده در روز های گذشته بود.

به این ترتیب علی صحرایی معاون عملیات بازار بورس با صدور اصلاعیه ایی اعلام کرد: محدودیت های اعلام شده در نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مبین (مبین)، از راس ساعت ۹:۲۵ حاکم نمی باشد. زمان سفارشگیری ساعت ۹:۲۵ و شروع معاملات در نماد فوق راس ساعت ۹:۳۰ می باشد. لذا سفارشگیری و انجام معاملات در نماد فوق طبق روال معمول مابقی نمادها ادامه خواهد داشت.

این تصمیم جدید موج تازه دیگری از اعتراض های فعالان را متوجه مسئولان کرده و همه سهامداران از تغییر رویه و ایجاد محدودیت ها و نوسان تصمیم گیرها گلایه داشته و خواهان رسیدگی هستند. باید دید مسئولان بورس چه توضیحی در این باره دارند؟

منبع خبر: boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]