معرفی رشته مدیریت بیمه

به گزارش مدیرسنتر، زندگی انسان‌ها در طی سالیان مختلف و در طول پستی‌وبلندی‌های تاریخ، دستخوش تغییرات و تحولات گردیده است. این تحولات به‌ویژه در عرصه کار و فعالیت‌های اجتماعی از نمودی دوچندان برخوردار بوده به‌گونه‌ای که در طی چند سده اخیر، سرعت و ماهیت تحولات، با دوره‌های پیشین قابل قیاس نیست. ازجمله اموری که انسان در ارتباط با حیات خویش در اجتماع بدان توجه بیشتری نموده مسئله اطمینان بخشی به جنبه‌های مختلف کار و فعالیت و در ابعادی کلی‌تر به زندگی در آینده در مقابل حوادث گوناگون است. در این رهگذر بیمه به‌عنوان ترخیصی از دستاوردهای اهل بشری چشم به جهان می‌گشاید.

تقسیم‌کار و تخصصی شدن روزافزون و اعجاب‌انگیز امور، در عصر حاضر و تجارب در عرصه گوناگون از سوی دیگر ضرورت پرداختن به مسئله بیمه در قالب‌های دانشگاهی را دوچندان نموده است. بدین ترتیب صنعت بیمه در فهرست موضوعات آکادمیک و دانشگاهی قرار می‌گیرد تا از رهگذر پرداختن علمی در نسل‌های جدید با شیوه‌های علمی و تجربی این پدیده اجتناب‌ناپذیر در دنیای امروز آشنا گردد. امروزه، بیمه تبدیل به یکی از عناصر اصلی زندگی مردم شده است و متناسب با میزان پیشرفت جوامع، بیمه نیز در آن‌ها رشد داشته است.

رشته مدیریت بیمه، رشته‌ای است که احتیاج به تخصص‌های زیادی دارد و توانایی‌های زیادی را می‌طلبد ازجمله توانایی‌های فردی، اختصاصی، سعه‌صدر، انعطاف‌پذیری و درواقع سرعت عمل که می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در این رشته کار کنند مفید باشد. بیمه، عملیاتی است که درواقع هدفش جبران خسارتی است که بر مال افراد وارد می‌شود یا مسؤولیتی که بر عهده آن‌هاست آن خسارت یا تعهدی که ازلحاظ مالی به عهده آن‌هاست را جبران می‌کند. بیمه درمان، بیمه آتش‌سوزی، بیمه مسئولیت، بیمه عمر و ده‌ها نوع دیگر بیمه، همگی برای آسایش خیال مردم طراحی و ارائه شده است. کارشناسان رشته مدیریت بیمه با تسلط بر قوانین و مقررات مربوطه و تجربه کاری مناسب می‌توانند خدمات مناسبی را به بیمه‌گذاران ارائه دهند.

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF