- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

مهمترین نتایج جلسه کمیته ثبات:تهیه آیین نامه؛ ابلاغ قیمت ها و بازگشایی سه نماد

دبیرانجمن پتروشیمی و مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس نتایج جلسه دیروز با کمیته ثبات بازار سرمایه را رضایت بخش دانستند و مهمترین تصمیمات را اعلام نرخ های جدید توسط وزارت نفت، بازگشایی نماد سه پالایشگاه در هفته آینده و نهایی شدن آیین نامه قانون نرخ خوراک معرفی کردند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تحرکات دو ماه اخیر مسئولان و دولتمردان و تلاش های مسئولان بازار سرمایه برای رفع ابهامات صنایع و بهبود اوضاع بازار سهام ، ظهر دیروز جلسه ایی در سازمان بورس با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه های نفت ، اقتصاد، رفاه ، مسئولان سازمان بورس و مدیران شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی برگزار شد تا با بررسی موارد، زمینه عملیاتی کردن مصوبات و برنامه های مدنظر دو صنعت پترشیمی و پالایشگاهی فراهم شود.

* رضایت دبیر انجمن پتروشیمی از جلسه و یک قول مهم برای صنعت
در این رابطه احمدی مهدوی دبیر انجمن صنفی پتروشیمی با اشاره به نگاه بسیار مثبت مسئولان کمیته ثبات بازار سرمایه جهت رفع ابهامات به بورس پرس گفت: بزرگترین چالش شرکت های پتروشیمی مربوط به نرخ خوراک بود که با تصویب دائمی شدن قانون تعیین نرخ خوراک در مجلس و شورای نگهبان ، زمینه حل بسیاری از مشکلات فراهم شده است.
وی با بیان اینکه انصافا” مسئولان بازارسرمایه ، دولت و وزارتخانه های نفت و اقتصاد و سایر نهادها تلاش های زیادی برای بهبود شرایط صنایع به عمل آورده اند و به طور جدی و روزانه پیگیر حل مسائل هستند، ادامه داد: در جلسه دیروز مقرر شد آیین نامه اجرای مربوط به قانون دائمی شدن نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی تا پایان سال نوشته ، ابلاغ و اجرا شود.
مهدوی افزود: با این رویداد مهم می توان شاهد رشد و توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مهم و استراتژیک و سایر صنایع و حوزه های اقتصاد کشور بود.
وی ادامه داد: به جز موضوع کاهش قیمت جهانی نفت ، مسائل داخلی مربوط به صنعت پتروشیمی در فضایی بسیار مثبت و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در حال برطرف شدن است.

* اعلام قیمت ها به پالایشگاه و بازگشایی سه نماد پالایشگاه در هفته آینده
هاشم نامور مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس هم در رابطه با نتایج جلسه دیروز با مسئولان به بورس پرس گفت: درحالی از مرداد سال جاری تاکنون قیمت فراورده ها و میعانات و فروش محصولات پالایشگاه ها اعلام نشده که در جلسه دیروز بعد از طرح مباحثی از سوی حاضرین، جمع بندی شد که مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش تا هفته آینده نرخ های مدنظر را نهایی و ابلاغ کنند تا نظام روابط مالی شرکت ها هم شفاف و روشن شود.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا طی هفته بعد نماد سه شرکت پالایشگاهی حاضر در فرابورس یعنی پالایشگاه های تهران ، لاوان و شیراز بازگشایی شود. سپس با تصمیم مسئولان سازمان بورس ، نماد سه پالایشگاه بورسی بندرعباس، اصفهان و تبریز نیز مورد بازگشایی قرار گیرد.
نامور با بیان اینکه همگان به نقش مهم رفع ابهامات شرکت های پالایشگاهی در رونق بازار سرمایه اذعان دارند، گفت: امید است با ابلاغیه وزارت نفت و حمایت های عملی دولت از پالایشگاه ها، ابهامات این گروه برطرف شود تا پالایشگاه ها هم با تحقق اهداف و اجرای برنامه های طرح و توسعه و ارایه صورت های مالی روشن بتوانند به جایگاه واقعی خود برسند.

منبع خبر: http://boursepress.ir
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]