- مدیر سنتر - http://modircenter.com -

وزیراقتصاد:قیمت‌‌ها در بورس به کف رسیده است/ حمایت دولت از صنایع

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار سهام به کف رسیده گفت:برخی صنایع با مشکلاتی مواجه هستند که دولت به دنبال حمایت از آنهاست تا از این مسیر بازار سرمایه به تعادل برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی طیب‌نیا درحاشیه همایش اقتصاد ایران که با حضور رئیس جمهور و چند وزیر و مسئولان ارشد برگزار شد، به وضعیت فعلی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت : معتقدیم قیمت‌ها در بازار به کف رسیده است . قاعدتا عوامل واقعی اقتصاد از این امر دفاع نمی‌کنند که شاهد کاهش بیشتر شاخص‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت همچنان از بازار سرمایه حمایت می‌کند، افزود: برخی صنایع با مشکلات و موانعی روبرو هستند که با حمایت از آنها بازار سرمایه به تعادل می‌رسد.

وزیر اقتصاد در مورد کاهش قیمت نفت و آثار آن بر اقتصاد و بودجه دولت هم توضیح داد: آثار کاهش بهای نفت در بخش‌هایی چون بودجه و تراز پرداخت‌های خارجی و … بررسی شده و در این زمینه از همفکری دانشگاهیان و اساتید برای تهیه راهکارهایی استفاده می‌ شود. با این حال فکر می‌کنیم این وضعیت به نوعی یک فرصت تلقی می‌شود.

طیب نیا ادامه داد: کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد ایران از نوسانات قیمت نفت یکی از اهداف است که با همفکری کارشناسان اقتصادی دولت در این زمینه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد. این تصمیمات عزم دولت را در عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جدی‌تر می‌کند.

منبع خبر: http://boursepress.ir/
گردآوری: ModirCenter.com [1]

Download PDF [2]