حضور دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد در نشست گفتگویی دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دبير انجمن علمي مديريت دانشگاه فردوسي در نشست گفتگویی دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری که شامگاه دیروز در محل ساختمان وزارت برگزارشد شرکت و در رابطه با موضوع ارتقاء وضعیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها پیشنهادهایی را مطرح نمود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با نمایندگان کانون های دانشجویی علمی، فرهنگی، هنری و نشریات دانشجویی گفت: دانشگاه ها باید به انجمن های علمی دانشجویی اعتماد کرده و آنها را تقویت کنند و همچنین لازم است این کانون های علمی در جهت حل مشکلات کشور و ارائه راه حل گام بردارند.

وی در این دیدار با حمایت از گسترش فعالیت نشریات دانشجویی اظهار داشت: این نشریات باید بتوانند در چارچوب قوانین مصوب فعالیت کنند و برخورد سلبی با آنها صورت نگیرد و گفتمان حمایتی بر فعالیت آنها حاکم باشد.

دکتر فرهادی با بیان اینکه انشاالله در آینده بتوانیم یک چاپخانه مرکزی برای چاپ نشریات دانشجویی ایجاد کنیم، گفت: لازم است که دستور العمل ها و مقررات فعالیت نشریات دانشجویی بازنگری شده و شیوه نامه های اجرایی نیز از سوی شورای نظارت بر نشریات دانشجویی سریع تر در اختیار مسئولان نشریات دانشجویی قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بیان داشت: اگر طرح ها و پيشنهادات ارائه شده از سوي انجمن هاي علمي دانشجويي در سطح كلان تشخيص داده شوند، مي‌توان آنها را در شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان طرح ملي مورد یررسي قرار داد.

در این جلسه حسین نصیری دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد و دبیرکل اتحادیه ملی مدیریت به نمایندگی از دانشجویان علوم انسانی کشور حضور داشت.

وی با اشاره به مشکلات تشکل ها و دانشجویان علوم انسانی و مطرح نمودن چهار چالش عمده زندگی دانشجویی و علوم انسانی، برنامه و راهکار پیشنهادی خود را در چهار محور: چالش درآمدزایی و کارآفرینی دانشجویان، چالش مهارت افزایی، چالش آموزش و توجه به علوم انسانی از پایه با ارایه طرح شهرک علوم انسانی که توسط انجمن علمی مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد برای اولین بار در سال ۹۴-۹۵ به اجرا در آمد و چالش چهارم نیز مقوله مهم بومی سازی علوم انسانی بیان نمود، که در مجموع با استقبال وزیر علوم و هیئت همراه مواجه شد.

لازم بذکر است در این جلسه نمایندگان تشکل های دانشجویی: انجمن های علمی، اتحادیه ها، نمایندگان نشریات، نمایندگان کانون های فرهنگی و هنری دكتر سيد ضيا هاشمي، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، مهندس ذوالفقار يزدان مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان و فضل الله ايرجي مدير كل امور فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم نيز حضور داشتند.

منبع: دانشگاه فردوسی مشهد

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF