آموزش عالی نیازمند الگوی ارتباط با جامعه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در نوزدهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور گفت: بخش عمده دستاوردهای علمی که امروز در دنیا به آن افتخار می‌کنیم توسط دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سطح یک به دست آمده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد و ما به خوبی به ارزش این سرمایه واقف هستیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: وضعیتی که امروز در آن قرار داریم همراه با موفقیت‌ها و مشکلات است. قطعا موفقیت‌های ما ناشی از خوب عمل کردن ما و عمل به آنچه محققان و دانشمندان می‌گویند بوده و آنجا که ضعف داریم یعنی عمل نکرده‌ایم.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: با مروری بر پایان‌نامه‌هایی که در گذشته انجام شده، می‌بینیم که وضعیت امروز قابل پیش بینی بود اما گاهی فکر می‌کنیم این نوع حرف‌ ها روشنفکری و یا به اصطلاح سر کلاسی است اما بی‌توجهی به آنها در عمل کشور را به چالش با مشکلات می‌کشاند.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه‌ها بر مدار علم اداره می شوند، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بر مبنای علم است و علم هم دروغ نمی‌گوید، علم واقعیت را بیان می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: این ما هستیم که باید بر علم و این یافته‌ها تکیه و عمل کنیم.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه گفت: خواسته دانشگاه‌ها این است که علم تولیدی آنها در جامعه به عمل تبدیل شود.

وی اظهار داشت: ما نیازمند الگوهایی هستیم که ارتباط با جامعه بهتر شود و اکنون نیز همکاری نسبتا گسترده‌ای با دستگاه‌ها داریم و دستگاه‌هایی که علاقه‌مند بودند از این ظرفیت بیشتر استفاده کردند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: دانشگاه‌ها نیز باید سیاست‌هایی را پیاده کنند از جمله اعضای هیات علمی را بیشتر تشویق کنیم تا به مسائل کشور بپردازند و بر این اساس توسعه‌ای پایدار را برای کشور رقم بزنیم.

نیلی احمدآبادی با اشاره به برگزاری جلسات روسای دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف افزود: هدف ما این است که به مسئولان منطقه اعلام کنیم این ظرفیت بزرگ در خدمت کشور به‌ ویژه منطقه قرار دارد و بتوانیم از ظرفیت‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF