تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۳ اسفند ۹۷

ادامه رشد بازار همگام با بازارهای جهانی

بازار متعادل آغاز به کار کرد و اخبار مربوط به نهایی شدن جزییات تسعیر ارز بانک ها تا پایان سال موجب توجه بازار به نماد #وبملت شد.
در گروه خدمات فنی و مهندسی نماد #رتکو امروز نیز صف فروش داشت و #رمپنا به دلیل برگزاری مجمع متوقف بود.
در گروه فلزات اساسي افزایش تقاضا در #فولاد، رشد بیش از سه درصدی سهم را در پی داشت. #فاسمین، #فزرین، #کیمیا، #فراور، #فسپا و #فنورد از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فرآورده های نفتی، معاملات متعادل آغاز شد. #شپنا، بالاتر از ۸۶۰۰ ریال داد و ستد شد. #شپاس، امروز نیز صف خرید داشت. #شتران، #شبندر، #شسپا، #شاوان و #ونفت متعادل و در حوالی صفر تابلو داد و ستد شدند.
در گروه خودرو و قطعات، اکثر نمادهای معاملاتی با گرایش اصلاحی داد و ستد شدند.
در گروه معدنی #کاما، #کروی صف خرید داشتند و #کمنگنز نیز با رشد قیمت همراه می باشد. بقیه نمادهای گروه متعادل و با گرایش اصلاحی داد و ستد شدند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز نمادهای #تاپیکو، #شگل، #شدوص، #شلعاب، #شسینا و #پاکشو مورد توجه بودند. افزایش تقاضا رشد بیش از ۴ درصدی نماد #تاپیکو را به دنبال داشت. افزایش تقاضا و صف خرید در نمادهای اوره ساز #شیراز، #خراسان، #شپدیس، #کرماشا در پی انتشار خبر اصلاح نرخ اوره، از تحولات قابل ذکر معاملات گروه محصولات شیمیایی بود.
در گروه بانك نماد #وبملت به صف خرید رسید و #وخاور نیز رشد بیش از ۴ درصدی را ثبت کرد. #وپاسار، #وپست، #وسینا و #وپارس نیز معاملاتی مثبت را آغاز کردند. #وبصادر و #وتجارت نیز با توجه به برگزاری مجمع متوقف هستند. رشد بیش از سه درصدی نماد #وپاسار و صف خرید مجدد نماد #وخاور از نکات جالب توجه گروه بانک بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فولاد، #وبملت، #شپدیس، #شپنا، #پارسان، با رشد حدود ۱۲۰۵ واحدی مواجه شد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF