اهداف و آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت بیمه-

به گزارش مدیرسنتر، دنیای بدون بیمه، دنیایی مشکل برای زیستن خواهد بود. رشته مدیریت بیمه یکی از رشته‌های جدید در کشور ماست که بازار کار خوبی دارد و کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند می‌توانند در آینده حتماً بازار کار داشته باشند و غیر از شرکت‌های بیمه، نمایندگی‌های بیمه فعالیت می‌کنند که فعالیتشان به‌صورت خصوصی است و بازار کار نسبتاً خوبی هم دارد.

مدیریت بیمه رشته‌ای بسیار متنوع است چون با سازمان‌ها و صنایع مختلف در ارتباط است. تربیت کادر متخصص و کارشناس بیمه با هدف توسعه صنعت بیمه در ایران و جلوگیری از خروج از کشور در کنار گردآوری اطلاعات و پژوهش در زمینه‌های نوین بیمه‌ای در جهان ازجمله اهدافی است که رشته کارشناسی مدیریت بیمه مدنظر دارد. دانشجویان رشته مدیریت بیمه پس از کسب مهارت‌های علمی و عملی لازم قادر به بر عهده گرفتن مناصب مدیریت‌های مختلف در زمینه بیمه در داخل یا دفاتر خارج از کشور خواهند بود. از سوی دیگر دانش‌آموختگان این رشته در صورت دارا بودن زیرساخت علمی مناسب، قادر به انجام تحقیقات و مطالعات موردنیاز کشور در صنعت بیمه نیز می‌باشند.

ازآنجاکه بازار کار فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت بیمه محدود است، لذا دانشگاه‌ها و مؤسسات زیادی اقدام به جذب دانشجو نمی‌کنند و تنها تعداد معدودی مجموعه آموزشی در رشته مدیریت بیمه دانشجو می‌پذیرند.

فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مدیریت بیمه با کسب مهارت‌های لازم قادر خواهند بود سمت‌های میانی و بالایی مدیریت در سازمان‌های بیمه‌ای و صنف بیمه کشور را احراز و ضمن توسعه و ارتقاء سطح خدمات ارائه شده توسط این سازمان‌ها و شعبات آن‌ها اعم از داخل یا خارج موجب تولید و اشتغال بیشتر و صادرات نامرئی بیمه گردید، همچنین آن‌ها قادر خواهند بود با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی و یا کارگزاری علاوه بر بهینه‌سازی شبکه فروش به لحاظ ارائه خدمات مشاوره به اقشار مختلف خاصه بیمه‌گذاران ضمن احقاق حقوق ایشان موجب کاهش دعاوی و پیشگیری از بسیاری از هزینه‌های مختلف در جامعه گردند.

گردآوری: مدیرسنتر

 

Download PDF