بازار کم فروغ

گروه پالایشگاهی و روانکارها بر خلاف جو منفی و بی فروغ بازار، دادوستدهای مناسب تر، همراه نوسانات مثبتی را تجربه کردند این در حالیست که قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تولید نفت امریکا همچنان با افت قیمت مواجه می باشد در سوی دیگر بازار و درگروه اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، نماد شسینا با صف خرید و نمادهای کرماشا، خراسان، شتوکا، شپدیس، پاکشو و جم با نوسانات مثبتی سپری شدند که با گذشت زمان دادوستدها، نماد پاکشو به صف خرید نیز رسید.

گروه های اکثرا منفی فلزی و معدنی با صف فروش نمادهای فایرا، فولاژ، فجر، کپرور و فسپا و صف خرید نمادهای فخاس و فسرب دنبال شدند، در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای خساپا، مبین و فارس با افت حدود ۹۶ واحدی به ارتفاع ۹۵۵۲۹ رسید که در این بین نمادهای شپنا، شبندر، کگل و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

در بازار امروز و طبق انتظار با شروع مثبت گروه خودرویی مواجه شدیم به طوریکه نمادهای خمهر، خریخت، خاذین و خمحور صف خرید را تجربه کردند اما در ادامه بازار بر شدت عرضه ها افزوده شد و در نهایت گروه مذکور اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند، نماد خساپا نیز پس از رفع تعليق و انتشار شفاف سازی مربوطه با افت حدود ۷ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت در سوی دیگر، ادامه رشد سریع قیمت نماد حفارس را در گروه اکثرا متعادل حمل و نقل مشاهده کردیم. عضو شورای رقابت با بیان اینکه تا پایان خرداد قیمت‌گذاری خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان انجام می‌شود، گفت: افزایش ۹٫۶ درصدی مشمول خودروهایی با قیمت بیش از ۴۵ میلیون تومان است.

درگروه های اکثرا متعادل اما کم حجم این روزهای سرمایه گذاری و واسطه‌گری ‌های مالی، معاملات مثبت نماد واتی و دومین روز از جابجایی بلوک در نماد ارزنده سرچشمه را نظاره گر شدیم، نماد وبهمن نیز با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت متوقف شد. شهردار اصفهان از انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی خط دو قطار شهری اصفهان با همکاری تامین سرمایه تمدن خبرداد.

قبل از شروع بازار، نماد وبملت با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت (۴۱% تعدیل مثبت) متوقف شد و نمادهای وکوثر، وکار و وگردش در گروه محجور اما متعادل امروز بانکی، از نوسانات منفی تری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند، در آن سوی بازار و در اواسط بازار، نماد ثپردیس در گروه اکثرا متعادل ساختمانی، با جهش قیمتی به صف خرید رسید.

دتماد و دجابر نمادهای صف خرید و دکوثر، دسینا و دروز نمادهای صف فروش گروه کم حجم، متعادل و منفی دارویی در بازار امروز بودند. رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از تصمیم مسئولان برای حذف یارانه و واردات دارو با دلار و یورو ۴۲۰۰ و ۵۲۰۰ تومانی خبر داد.

در دومین روز از معاملات مثبت و همراه رشد قیمتی تمامی گروه کوچک لاستیک و پلاستیک سازی، نماد پاسا از تقاضای به مراتب بالاتری از هم گروهی ها (صف خرید پرحجم) برخوردار بود.

در پايان معاملات، نمادهاي داروسازي اكسير(دلر)، كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام)، صنايع كاشي و سراميك الوند (كلوند)، موتورسازان تراكتورسازي ايران (خموتور)، ريخته گري تراكتورسازي ايران (ختراك) جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي، لوله و ماشين سازي ايران (فلوله) جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي و فوق العاده و نماد پلوله جهت برگزاري مجمع عادي ساليانه صاحبان سهام متوقف شدند.

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

Download PDF