سنگ آهنی های سبز پوش

ادامه صف خرید نماد فسرب، جهش قیمت و تشکیل صف خرید نماد هرمز، ادامه صف فروش نمادهای فایرا و فسپا، معاملات مثبت تر نمادهای کگل، فنوال، کشرق، ذوب، کچاد، فرآور، فولای، ومعادن و زنگان و دادوستدهای منفی تر نمادهای کنور، فولاژ، کروی، کمنگنز و فمراد، کاوه را در گروه های اکثرا متعادل فلزی و معدنی در بازار امروز، نظاره گر بودیم اما با گذشت زمان دادوستدها نمادهای فولای و ومعادن (در ادامه افزایش تقاضا) صف خرید شدند تا گروه سنگ آهنی روز سبز پوش را را تجربه کرده باشند، نمادهای فاسمین و فباهنر نیز پس از برگزاری مجامع عادی ساليانه تقسيم سود نقدی به ترتیب ۶۰۰ و ۶۲۰ ریالی با رشد حدود ۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای وصندوق، اخابر، پارسان و فارس با افت حدود ۱۲۰ واحدی به ارتفاع ۹۵۴۰۹ رسید که در این بین نمادهای ومعادن، کگل و فملی بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

در نیمه نخست بازار امروز و در گروه اکثرا متعادل خودرویی، ادامه صف خرید نماد خمحور، معاملات مثبت تر نمادهای خریخت، خزر و خاهن و دادوستدهای منفی تر نمادهای خفنر (صف فروش)، خمهر و خکاوه را نظاره گر بودیم، در اواسط بازار نماد خبهمن با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت متوقف شد و با افزایش عرضه ها در گروه مذکور، شاهد نمایان شدن نوسانات منفی، بخصوص تشکیل صف فروش نمادهای خکاوه، خوساز، خمهر، خشرق، خفنر و ختور شدیم.

در گروه های اکثرا متعادل با گرایش منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، تشکیل صف خرید نمادهای شپترو  و پاکشو و نوسانات مثبت نمادهای خراسان، شپدیس، شپارس، شپاکسا، شسینا و شپنا را نظاره گر شدیم که در ادامه نمادهای خراسان، شلعاب و شپاس با جهش قیمتی به صف خرید و نمادهای شیراز و شفارا با افزایش عرضه ها به صف فروش رسیدند.

به جز نمادهای کرمان، ثنوسا، ثپردیس (صف خرید) و ثغرب، ثاباد و ثتران که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه ساختمانی اکثرا متعادل با گرایش منفی دنبال شدند. بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور، کلیه دستگاههای اجرایی در صورت نیاز به احداث، خرید و یا اجاره ساختمانهای اداری، قبل از اتخاذ تصمیم مکلف شدند نظر کارشناسی سازمان اداری و استخدامی را دریافت کنند.

نماد چکارن در گروه کوچک و متعادل کاغذ سازی با ادامه صف خرید، رشد قیمتی را تجربه کرد در سوی دیگر و در گروه اکثرا متعادل و مثبت لاستیک و پلاستیک سازی، نماد پاسا با صف خرید همچنان به رشد قیمتی خود ادامه داد.

تشکیل صف فروش نمادهای وبیمه و سدبیر و نوسانات مثبت نمادهای واتی، اعتلا، وثوق، وآرین، وسبحان، وتوسم، واعتبار و وجامی درگروه های اکثرا متعادل و منفی سرمایه گذاری و واسطه‌گری ‌های مالی، نمایان تر از معاملات سایر هم گروهی ها بود. امیر هامونی در نشست خبری معرفی سامانه مذاکره ادغام و تملیک فرابورس ایران گفت: مجموعه تامین اجتماعی به همراه فرابورس همکاری مشترکی را برای واگذاری شرکتهای شستا را امروز آغاز می کنند که به هرحال اتفاق بزرگی در بورس به شمار می رود.

قبل از شروع بازار، نماد ولساپا با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت متوقف و در پایان دادوستدها نمادهای ولبهمن و كي بي سي جهت برگزاري مجمع عادي ساليانه صاحبان سهام، وگردش جهت برگزاري مجمع عادي به طور فوق‌العاده صاحبان سهام و كنور، وايران، پكرمان، خشرق جهت برگزاري مجامع عادي ساليانه تصويب صورت هاي مالي متوقف شدند.

منبع: کارگزاری آبان

گردآوری: مدیر سنتر

 

Download PDF