تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۱ تیر ۹۸

رشد بازار پس از آغاز کم رمق هفته

بازار با بهبود تقاضا در اکثر نمادهای . گروه ها آغاز به کار کرد و در ادامه نیز شاهد بهبود تقاضا در گروه محصولات شیمیایی و گروه های کوچکتر بودیم.
نماد #سمگا و #گکوثر نیز معاملات متعادل را ثبت کردند.
نماد #خصدرا امروز نیز روند مثبت داشت و #بالاس با صف فروش به کار خود پایان داد.
در گروه فلزات اساسی معاملات با روندی اصلاحی روبرو بود. #ذوب، #فولاد، #فملی با افت حدود یک درصدی روبرو بودند و #فسرب امروز صف فروش داشت. #فلوله با صف خرید همراه بود و #فپنتا نیز دیگر نماد مورد توجه بازار بود. افزایش تقاضا در نماد #فباهنر رشد بیش از ۴ درصدی قیمت را به دنبال داشت.
در گروه محصولات دارویی شاهد معاملاتی متعادل و مثبت بودیم.
در گروه سرمایه گذاری شاهد معاملاتی متعادل بودیم. #پردیس #وتوکا #وتوصا #سدبیر از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه انبوه سازی شاهد معاملاتی مثبت بودیم. #کرمان که از مرز ۴۰۰۰۰ ریال نیز گذشته است امروز نیز با رشد بیش از ۴ درصدی همراه بود. #ثتران، #ثمسکن، #ثغرب، #ثپردیس، #ثاباد و #وآذر از دیگر نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه فرآورده های نفتی نیز معاملات متعادل دنبال شد عمده نمادها از جمله #شسپا، #شبهرن و #شنفت نوسانات مثبتی را ثبت کردند.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات گرایش مثبت داشت. #فارس به صف خرید رسید و امروز سهم زیادی از رشد شاخص را داشت. #پترول نزدیک به تشکیل صف خرید داد. #زاگرس منفیست و #جم_پیلن، #پارس و #تاپیکو متعادل و مثبت بودند. #شکلر، #ساینا، #شگل، #شدوص، #شبصیر و #شسینا در محدوده سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه قند و شکر نیز شاهد رشد یکپارچه نمادهای بودیم و به جز نماد #قشهد که رشد حدود ۱ درصدی دارد بقیه نمادها صف خرید داشتند. افزایش تقاضا نماد #تاپیکو را نیز به محدوده سقف مجاز رساند. افزایش تقاضا در نماد تازه وارد #جم_پیلن رشد قیمتی سهم را به دنبال داشت.
در چند رشته ای ها امروز روند معاملات مثبت بود و #وامید و و#وبانک در سقف مجاز داد و ستد شدند. #وصندوق رشد بیش از دو درصدی داشت و #وغدیر تک نماد همراه با اصلاح گروه بود.
در گروه بیمه #ودی و #وملت در سقف مجاز داد و ستد شدند…
در سیمانی ها امروز معاملات متعادل بود و تک نمادهای #سفارس، #ستران، #سقاین، #سخاش و #سدشت مورد توجه بودند.
در گروه خودرو و قطعات، امروز معاملات با افزایش نسبی تقاضا همراه بود. #خپارس در سقف مجاز داد و ستد شدند و #خزامیا نیز رشد بیش از سه درصدی داشت. #خساپا رشد حدود دو درصدی را ثبت کرد و #خودرو در محدوده صفر تابلو نوسان منفی داشت. #خاذین، #خنصیر، #خچرخش، #خدیزل در قطعه سازها مورد توجه بودند.
در گروه بانک معاملات متعادل بود و نماد #وملل و #دی همچنان مورد توجه بودند و بقیه گروه متعادل و با گرایش اصلاحی داد و ستد شد ند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فارس ، #وامید، #تاپیکو، #مبین و #وبانک، با رشد حدود ۱۱۵۳ واحدی روبرو شد. بهبود تقاضا پس از دو روز افت در بازار امروز رشد شاخص کل را در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF