تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۶ خرداد ۹۸

چرخش نقدینگی

بازار مثبت و متعادل و با گرایش به نمادهای گروه خودرو و بانک آغاز به کار کرد. در ادامه گرایش بازار به سمت نمادهای بزرگتر خصوصا پتروپالایشی ها محسوس بود. با گرایش بازار به نمادهای گروه پتروپالایش شاهد عقب نشینی خریداران در گروه های بانک و خودرو بودیم و در دقایق پایانی بازار، هیجان و سردرگمی در معاملات اکثر نمادها محسوس بود.
در گروه فلزات اساسی، #ذوب و #فولاد و #فملی همراه با رشد حدود یک درصدی داد و ستد شدند و #وتوکا، #فخاس، #فسرب و #فنورد و #فپنتا، #کاوه، #فولاژ از نمادهای مورد توجه بودند.
در نماد #رمپنا معاملات منفی آغز شد و با رشد پیگیری شد و در ادامه مجددا فشار عرضه به روند غلبه داشت.
در معدنی ها #کدما و #ومعادن در سقف قیمتی تقاضا داشتند و #کگل، #تاصیکو، #کروی و #کبافق با نیز رشد بیش از یک درصدی روبرو بود.
در گروه لاستیک و پلاستیک بر خلاف روند کلی بازار شاهد افت دست جمعی نمادها بودیم.
در گروه کم جمعیت هتل و رستوران شاهد معاملات منفی نماد #گکوثر بودیم.
در گروه فرآورده های نفتی، همسو با جو گروه محصولات شیمیایی معاملاتی مثبتی را شاهد بودیم و امروز اکثر نمادها با رشد همراهند هرچند حجم معاملات و قدرت خریداران ضعیف تر از نمادهای شیمیایی بود و در ادامه صف خرید در اکثر نمادها شکل گرفت و عرضه در درصدهای مثبت عقب نشینی خریداران را در پی داشت.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات مثبت بود و امروز نمادهای بزرگ گروه نیز مورد توجه بودند. #فارس، #زاگرس، #تاپیکو، #پارسان، کرماشا، #جم، #مارون و #شیران از نمادهای مورد توجه بودند.
با افزایش عرضه در بازر شاهد افت یکپارچه در گروه محصولات دارویی بودیم به طوری که به جز نماد #دزهراوی و #دکپسول عمده نمادها روندی منفی به خود گرفتند.
در گروه انبوه سازی معاملات همسو با وضعیت کلی بازار منفی بود.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز امروز نیز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه رایانه #پرداخت و #سیستم از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه کوچک محصولات کاغذی شاهد روند مثبت و صف خرید در نماد #چکارن بودیم و #چکاپا نیز رشد بیش از یک درصدی داشت و در ادامه عقب نشینی کرد و #چکاوه پس از مجمع، بازگشایی همراه با رشد بیش از ۲۵ درصدی داشت وپس از ابطال معاملات با رشد محدود بازگشایی شد/
در گروه خودرو و قطعات، #خودروامروز نیز مثبت آغاز کرد. #خساپا متوقف بود و پس از بازگشایی با افت مواجه شد و #خپارس و #خزامیا رشد بیش از سه درصدی داشتند. #خمهر، #ختوقا و #خپرخش از نمادهای مورد توجه در قطعاتی ها بودند.
در گروه بانک معاملات یکپارچه مثبتی در جریان بود، #وبملت رشد بیش از چهار درصدی داشت. #تجارت و #وبصادر نیز افزایش قیمت محدود را تجربه کردند. #وملل، #ونوین، #وسینا، #دی، #وپارس و #وپاسار از نمادهای مورد توجه گروه بودند و در ادامه اکثر نمادها با فشار عرضه مواجه شدند.
در گروه حمل و نقل، #حتاید و #حپارسا در سقف داد و ستد شدند و #حآسا نیز که صف خرید داشت به دلیل افشای نتیجه دادگاه با وقفه یک ساعته همراه بود.
در گروه مخابرات هر دو نماد #اخابر و #همراه با صف خرید همراه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فارس، #همراه، #تاپیکو، #شپنا، #پارسان، #شبندر با رشد حدود ۴۰۵۲ واحدی روبرو شد. بازار با چرخش نقدینگی به سمت نمادهای پتروپالایشی روبرو شد و با لمس محدوده مقاومتی افزایش عرضه خصوصا در نمادهای خودرویی و بانکی را تجربه کرد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF