تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱ خرداد ۹۸

رشد محدود پایان هفته

بازار متعادل، کم حجم و مثبت آغاز به کار کرد و گروه های بانک، خودرو و فلزات معاملات مثبتیرا آغاز کردند. با گذشت بیش از یک ساعت از آغاز بازار شاهد افزایش عرضه ها و عقب نشینی خریداران در اکثر گروه ها و نمادهای بزرگ بازار بودیم.
در گروه فلزات اساسی، #ذوب، #فملی و #فولاد در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی مواجه بودند. #وتوکا با فشار عرضه روبرو بودند. #فلوله همچنان در محدوده بالاتر از سطح ۱۰۰۰ تومان مورد توجه بود. #فاسمین با نوسانات مثبت در محدوده ۱۰۰۰ تومان معاملات خود را سپری کرد و #فایرا در محدوده ۵۵۶ تومان قرار داشت.
در گروه فراورده های نفتی معاملات متعادل و منفی دنبال شد. #شبندر، #شتران، #شپنا، #شبریز با افت نسبی داد و ستد شدند. #شاوان پس از ارائه گزارش و توضیحات در رابطه با طرح توسعه ای با اقبال مواجه بود و دومین روز همراه با رشد حداکثری را سپری کردند. #شپاس در مسیر رشد امروز نیز در سقف مجاز تقاضا داشت، #شرانل و #شراز نیز نوسانات مثبت را تجربه کردند.
در گروه محصولات شیمیایی، معاملات در نمادهای بزرگ با گرایش اصلاحی روبرو بود و #پارس، #زاگرس، #تاپیکو، #پارسان، #فارس در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #شکلر، #شدوص، #شسینا، #شلعاب، #شتوکا با توجه بازار مواجه بودند
در گروه عرضه برق #بمپنا، #بزاگرس، #بکهنوج، #وهور، #دماوند و بفجر مورد توجه بودند و #بزاگرس و #مبین نیز معاملات مثبتی را سپری کردند.
در گروه کوچک هتلداری نیز شاهد رشد هر دو نماد #سمگا و #گکوثر بودیم.
در گروه قند و شکر نیز شاهد معاملاتی مثبت بودیم به جز دو نماد #قزوین و #قهکمت بقیه نمادها با رشد قیمتی همراه بودند. #قشکر، #قنیشا، #قثابت، #قمرو از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه خودرو و قطعات، رشد نماد #خودرو تا محدوده بالاتر از ۴۴۰ تومانی را شاهد بودیم. #خساپا و #خپارس رشد نسبی داشتند و #خبهمن و #خزامیا با افت آغاز کردند. #خدیزل پس از ارائه گزارش امروز فشار فروش داشت و #خرینگ، #خنصیر و #خزر از نمادهای مورد توجه بودند. نماد #خودرو با افزایش تقاضا در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفت. افزایش مجدد تقاضا در نماد #خودرو علیرغم نوسانات منفی گروه و بازار جالب توجه بود.
در گروه معدنی معاملاتی نوسانی و کم هیجان در جریان بود و نمادهای #کمنگنز، #کاما، #کبافق مورد توجه بودند.
در گروه محصولات کانی غیرفلزی نمادهای #کساپا، #کپشیر و #کرازی مورد توجه بودند.
در گروه ماشین آلات و تجهیزات برقی نماد #بترانس پس از دوره کوتاه معاملات پرحجم و مثبت به روند اصلاحی برگشت و امروز نیز با افت قیمت مواجه شد. #بالبر، #بشهاب، #بسوییچ و #بکاب از نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه انبوه سازی نماد #کرمان امروز نیز با افت مواجه بود و #وساخت صف فروش داشت و #ثنوسا نیز داد و ستد های منفی را سپری کردند. #ثباغ، #آ_اس_پ از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه سیمان امروز وضعیت معاملات برخلاف کلیت بازار مثبت بود و نمادهای #ستران، #سفارس، #سشرق، #سکرما ،#سدور، #سپاها، #سکرد، #سشمال، #ساروم، #سفانو، #سقاین، #سیلام،#ساربیل با افزایش تقاضا در سقف مجاز داد وستد شدند.
در گروه بانک معاملات #وتجارت، #وبصادر، #وبملت و #پاسار با افت محدود پیگیری شد و این در حالیست که #وپست و #دی پرتقاضا داد و ستد شدند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فارس، #بفجر، #رانفور، #جم، #کگل، با رشد حدود ۷۷ واحدی روبرو شد. پایان هفته و تمایل به فروش و البته افت در بازارهای جهانی و بازار ارز داخلی همگی گرایش اصلاحی بازار را به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF