تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۰ تیر ۹۸

اصلاح محدود بازار

بازار با فشار فروش در اکثر نمادها و گروه های بازار آغاز به کار کرد و شاهد عقب نشینی خریداران در ابتدای بازار بودیم.
نماد #سمگا و #گکوثر نیز معاملات منفی را ثبت کردند.
نماد #خصدرا امروز نیز روند مثبت داشت و #بالاس با رشد بیش از سه درصدی به کار خورد پایان داد.
در گروه فلزات اساسی معاملات با روند اصلاحی آغاز شد. #ذوب، #فملی، #فولاد در با افت قیمت داد و ستد شدند و #فاسمین، #فلوله، #فمراد، #فسرب با افت قیمت هرماه هستند #میدکو نوسان مثبت داشتند و #فلوله از معدود نمادهای همراه با صف خرید بودند.
در گروه محصولات دارویی شاهد معاملاتی متعادل و مثبت بودیم.
در گروه سرمایه گذاری شاهد معاملاتی متعادل بودیم. #ونیکی، #وگستر، #وتوصا، #وبوعلی و #سدبیر از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فرآورده های نفتی نیز معاملات منفی دنبال شد و تک نمادهای #شبهرن و #شنفت نوسانات مثبتی را ثبت کردند. همچنان روند معاملات نماد #شراز در پالایشی ها متمایز بود.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات کم رمق دنبال شد. #جم_پیلن تازه وارد پس از رشد قابل توجه به روند اصلاحی افتاده و شاهد نوسانات منفی نماد در چند روز اخیر بودیم و امروز بالاتر ۲۷۰۰۰ ریال داد و ستد شد. #زاگرس، #فارس، #شگل، #شغدیر، #خراسان، #شفارس و #پاکشو نوسانات مثبت داشتند و #شدوص، #شکلر و #شکربن با رشد حداکثری همراه شدند. #ساینا پس از رالی صعودی اخیر امروز به کف قیمت مجاز رسید.
در گروه انبوه سازی معاملات جو بهتری را دنبال کرد و نمادهای #کرمان، #ثمسکن، #وتوس، #ثرود، #ثامان مورد توجه بودند.
در گروه رایانه معاملات مثبت نمادهای #رکیش، #مرقام، #مداران، #افرا و #مفاخر جالب توجه بود. در اطلاعاتی ها نیز #اپرداز با اقبال بازارو رشد بیش از ۳ درصدی روبرو بود.
در سیمانی ها امروز برخلاف دو روز کاری قبل امروز معاملات منفی بود و تک نمادهای #سدشت، #سخاش، #سهگمت، #سرود و #سبزوا مورد توجه بودند.
در گروه خودرو و قطعات، امروز نیز معاملات منفی آغاز شد و #خودرو و #خساپا افت بیش از یک درصدی را ثبت کردند. #خزامیا همانند روز گذشته نوسانات مثبت داشت و منجر به بهبود جو گروه شد. در قطعه سازها #ختور و #ختراک روند مثبتی را ثبت کردند. صف خرید نماد #خزامیا مطابق انتظار جو گروه را با بهبود نسبی همراه ساخت.
در گروه بانک معاملات متعادل بود و نماد #وملل امروز نیز صف خرید را تجربه کردند. #وتجارت در محدوده صفر تابلو نوسان مثبت داشت و #وبصادر رشد بیش از دو درصدی را ثبت کرد. #وسینا از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بود و بقیه نمادها با افت قیمت همراه بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فولاد ، #شتران، #شبندر، #شبریز و #پارس، با افت حدود ۱۴۱۰ واحدی روبرو شد. افزایش عرضه که از میانه بازار روز گذشته شدت گرفته بود امروز نیز ادامه داشت و افت شاخص کل را در دومین روز کاری هفته جاری به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF