تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۲ تیر ۹۸

پایان کم رمق هفته

بازار متعادل، کم حجم و با گرایش مثبت آغاز به کار کرد. نمادهای #فارس، #وامید، #پترول و #فولاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را در ابتدای بازار داشتند. در دقایق پایانی بازار و مطابق با رویه معاملات روز پایانی هفته در چند وقت اخیر، شاهد داد و ستد هایی کم حجم با گرایش اصلاحی در اکثر گروه ها و نمادهای بزرگ بودیم.
در گروه فلزات اساسی معاملات کم رمق و با گرایش اصلاحی دنبال شد و تک نمادهای #فلوله، #فباهنر و #فپنتا مورد توجه بودند.
نماد #رمپنا امروز که چند روز اخیر روندی اصلاحی را پشت سر گذاشته روند صعودی داشت و #رتکو صف خرید را تجربه کرد.
در گروه واسطه گری مالی #ولملت و #ولساپا در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه لاستیک و پلاستیک روند معاملات مثبت است و امروز #پاسا بالاتر از ۸۰۰۰ ریال صف خرید داشت.
در گروه فرآورده های نفتی، افت نفت پالایشی ها را به عقب داند و اما در دیگر نمادها #شپاس و #شنفت امروز روند مناسبی داشتند و به سقف مجاز رسیدند. #شاوان چابک نیز امروز راه خود را از دیگر همگروه ها جدا کرده و رشد قیمتی ۴ درصدی داشت.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات نوسانی و کم رمق آغاز شد. #جم_پیلن بالاتر از ۲۸۰۰۰ ریال نوسان مثبت داشت. #پترو به سقف مجاز نیز رسیده ولی پرعرضه داد و ستد شد. #فارس نوسان مثبت دارد. #شاراک و #تاپیکو منفی آغاز کردند و #شبصیر امروز نیز صف خرید داشت.
در گروه دارویی نیز معاملات با بهبود تقاضا روبرو بود.
در گروه انبوه سازی نیز معاملات مثبت بود و نمادهای #ثتران، #ثعمرا، #ثباغ، #وآذر، #ثمسکن در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در سیمانی ها نیز امروز شاهد روند متعادل و مثبت بودیم. #سبزوا، #سشرق، #سهرمز، #سدور، #سپاها، #سدشت از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز امروز با افت نسبی قیمت همراه بود.
در گروه رایانه اکثر نمادها با افت قیمت روبرو هستند و تک نماد #مفاخر با رشد حداکثری داد و ستد شد.
در گروه حمل و نقل شاهد معاملاتی مثبت بودیم #حریل، #حتوکا، #حپترو و#توریل مورد توجه بودند. #حکشتی نیز رشد بیش از سه درصدی را ثبت کرد.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبت آغاز شد و نماد #خپارس پیشتاز داد و ستدها در خودروسازها بود.. #خودرو #خساپا و #ورنا نیز رشد بیش از دو درصدی دارند و #خدیزل صف خرید داشت.
در گروه بانک #دی همچنان با صف خرید همراه بود و #وسینا و #وپست نیز نوسان مثبت داشتند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فارس، #اخابر، #وصندوق، #رمپنا، با رشد حدود ۶۶۸ واحدی روبرو شد. رشد تک سهم های بزرگ بازار علیرغم جو نه چندان مثبت کلی، رشد شاخص کل را در روز پایانی هفته در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF