تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۲ دی ۹۷

پایان قرمز هفته ای سبز

بازار کم حجم و با گرایش نسبی به گروه بانک آغاز به کار کرد. نماد #وپاسار که پس از توقفی قابل توجه به بازار بازگشته است امروز مورد توجه است هر چند همچنان عرضه سهامداران حقوقی در نماد بالا بود. .
در نماد تازه وارد #زکشت امروز افزایش نسبی عرضه محسوس بود و البته نماد کار خود را با صف خرید به پایان رساند.
اما در بازار نماد #چکارن به دلیل نوسان بیست درصدی متوقف شد و #ونفت با توجه به شفاف سازی صورت گرفته بازگشایی شد.

در گروه محصولات شیمیایی معاملات با فشار عرضه در اکثر نمادها دنبال شد. #شیران، #شپترو، #شکربن، #شدوص، #شفن از نمادهای مورد توجه بازار در این گروه بودند.

در فلزات اساسی #ذوب کاهش قیمت بیش از سه درصدی داشت و #فولاد و #فملی نیز با افت محدوده داد و ستد شدند. #کاوه، #فخوز، #فایرا، #فراور با افت قیمتی همراه بودند و معاملات #هرمز، #ارفع، #وتوکا با رشد قیمت همراه بود.

در گروه فراورده های نفتی معاملات در اکثر نمادها منفی دنبال شد. #شپنا، #شبندر، #شاوان، #شتران افت بیش از ۲ درصدی همراه بودند و #شراز تک نماد مثبت این گروه د ابتدای معاملات بود.
در گروه خودرو و قطعات معاملات متعادل و کم حجم دنبال شدو اکثر خودروسازها با افت قیمت محدود آغاز کردند. #خمهر، #خریخت، #خمحرکه و #خزر از نمادهای مورد توجه در قطعه سازها بودند. اخبار مربوط به تمدید ۵ ساله معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی افزایش نسبی تقاضا در این گروه را در پی داشت.
در گروه سیمانی امروز نیز معاملاتی پرعرضه در جریان بود.
گروه کم جمعیت محصولات کاغذی امروز نیز در کانون توجه بود.
در گروه قند و شکر. #قزوین پس از رشد قیمتی اخیر در دامنه نوسان منفی بیش از یک درصدی داد و ستد شد و #قهکمت به صف فروش رسید. #قمرو، #قچار، #قپیرا از نمادهای مورد توجه در این گروه بودند
در گروه بانک مجددا امروز نیز رشد قیمت ها در نمادهای #وبصادر، #وپارس، #وسینا و #وپاسار ادامه داشت و البته افزایش عرضه نماد #وتجارت و #وبملت را به محدوده های منفی رساند..
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #شپنا، #فولاد، #فملی، #شبندر و #تاپیکو با افت حدود ۹۴۱ واحدی مواجه شد. افت نرخ دلار و ادامه سردرگمی در بازارهای جهانی اولین افت هفتگی را در آخرین روز کاری رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF