تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۳ خرداد ۹۸

احتیاط قبل از تعطیلات

بازار کم حجم، متعادل و با گرایش به نمادهای گروه خودرو و بانک آغاز به کار کرد. در ادامه و پس از افزایش عرضه در نماد #خساپا شاهد افزایش فشار فروش در کلیت بازار بودیم و عمده نمادها و گروه های بزرگ نیز در دقایق پایانی بازار با عقب نشینی نسبی خریداران مواجه شدند.
در گروه فلزات اساسی، فضای معاملاتی نوسانی بود و شاهد رشد قیمت در نماد #ذوب بودیم. #فولاد، #فملی #فاسمین در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #فایرا، #فزرین، #فجر و #فولای از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه فرآورده های نفتی، #شپنا رشد حدود یک درصدی داشت. #شبندر، #شاوان، #شاوان و #شراز نوسان منفی داشتند و #شسپا امروز نیز مورد توجه است و رشد بیش از دو درصدی داشت.
در گروه عرضه برق امروز نیز روند معاملات مثبت بود و نمادهای #ونیرو، #دماوند، #بمپنا، #بزاگرس، #بکهنوج، #وهور، #مبین و #بفجر مورد توجه بازار بودند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات دو نماد #اپرداز و #های_وب در سقف مجاز داد و ستد شدند و #اوان نیز رشد نسبی را تجربه کردند.
در گروه دارویی نیز امروز معاملات در اکثر نمادها مثبت پیگیری شد.
در گروه خودرو و قطعات، #خساپا امروز نیز در سقف قیمتی تقاضا داشت، #خودرو و #خپارس و #خزامیا با رشد بیش از دو درصدی آغاز کردند و در قطعه سازها وضعیت معاملات پرتقاضاتر بود و عمده نمادها در سقف مجاز داد و ستد شدند. افزایش عرضه در نماد #خساپا عقب نشینی نسبی بقیه نمادهای خودروساز را نیز به همراه داشت. نماد #خساپا پس از معاملاتی پرحجم مجددا به صف خرید رسید و البته همچنان حجم عرضه ها در سقف قیمتی قابل توجه بود.
در انبوه سازها معاملات همسو با بازار مثبت بود و امروز #ثشرق، #کرمان، #ثنوسا، #وتوس، #ثرود، #ثشاهد، #آ_س_پ و #ثباغ از نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه دستگاه ها و ماشین آلات برقی، معاملات مثبت بود و نمادهای #بموتو، #بالبر، #بسوییچ و #بکاب از نمادهای مورد توجه بودند و امروز #بترانس نیز با رشد بیش از ۴ درصدی روبرو بود.
در گروه بانک معاملات معاملات مثبت آغاز شد. #وتجارت در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد و #وبملت رشد بیش از یک درصدی داشت و بالاتر از سطح ۳۸۰۰ ریال داد ستد شد. #وپارس و #وسینا رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #وبملت، #مبین، #فارس، #اخابر، #وبملت و #فخوز، #خساپا و #فخاس با رشد حدود ۲۴۳۹ واحدی روبرو شد. ادامه کاهش نرخ ارز در بازار آزاد در کنار تعطیلات پیش رو همگی از دلایل افزایش عرضه ها در بازار روز جاری بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF