تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۴ اردیبهشت ۹۸
ادامه روزهای سبز بازار

بازارمتعادل و کم حجم و با گرایش به تک سهما در گروه های مختلف آغاز به کار کرد و شاخص کل در ابتدای معاملات رشد بیش از ۱۴۰۰ واحدی را ثبت کرد و در ادامه جو مثبت به همه گروه ها سرایت کرد و شاهد بازاری سرتاسر مثبت بودیم.
اما در بازار نمادهای #غفارس، #شاوان، #فولای، #بالاس، #زنگان به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصدی متوقف شدند.
نماد #رمپنا امروز منفی آغاز کرد و با روندی مثبت روبرو شد.
در گروه پیمانکاری صنعتی #خصدرا و #بالاس امروز با رشد قیمت داد و ستد شدند.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات همسو با کلیت بازار مثبت بود و #ذوب رشد حدود سه درصدی را ثبت کرد و صف خرید شد. #فولاد بالاتر از ۴۴۰۰ ریال داد و ستد شد و #فملی در صفر تابلو گرایش اصلاحی داشت. #فباهنر، #فاسمین، #فایرا، #فولاژ، #فمراد، #زنگان، #فزرین، #فخاس، #فپنتا، #فنورد از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه فراورد های نفتی معاملات نوسانی بود و نمادهای #شپنا، #شبریز، #شتران، #شبندر با گرایش اصلاحی داد و ستد شدند. #شپاس صف خرید داشت و #شاوان نیز به دلیل رشد بیش از بیست درصدی متوقف شد.
در گروه سرمایه گذاری نیز معاملات مثبت بود.
در چند رشته ای ها امروز بازار به #وبانک و #وامید و #وصندوق توجه داشت و #وغدیر اصلاح نسبی را تجربه کرد.
در معدنی ها معاملات متعادل و با گرایش مثبت دنبال شد. #کچاد، #کگل، #کمنگنز رشد بیش از یک درصدی داشتند. نماد تازه وارد #تاصیکو امروز نیز صف خرید سنگین داشت و #کمنگنز دیگر نماد همراه با صف خرید گروه بود. #کگهر و #کاما نمادهای همراه با افت قیمت بودند.
در گروه عرضه برق عمده نمادها نوسانی داد و ستد شدند و #بفجر و #ونیرو در سقف قیمتی داد و ستد شدند.
در گروه سیمان و انبوهسازی نیز معاملات مثبت بود و امروز دو نماد #ستران و #کرمان که رشد های قابل توجهی را در روند اخیر بازار داشتند با فشار عرضه و صف فروش روبرو بودند.
در گروه محصولات شیمیایی، #تاپیکو رشد بیش از ۴ درصدی داشت و در سطح ۲۷۰۰ ریالی داد و ستد شد. #شیران و #پترول امروز نیز صف خرید داشتند. #شاراک، #شپترو، #وپترو، #فارس با رشد بیش از یک درصدی و #پارس با رشد حدود سه درصدی داد و ستد شدند. #شوینده، #شکلر، #شکربن، #جم، #وپترو، #شپارس، #شوینده، #شپاکسا و #شبصیر از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه خودرو و قطعات، رشد قیمت و صف خرید در نماد #خساپا با رشد قیمتی و تشکیل صف خرید روبرو بود و #خپارس، #خزامیا نیز به سقف مجاز رسیدند و در ادامه عمده نمادهای گروه با صف خرید همراه شدند.
در گروه حمل و نقل نیز معاملات پیرو جو عمومی بازار مثبت بود و به ججز نماد #حکشتی عمده نمادها با روندی مثبت همراه بودند. صف خرید سنگین #حریل نیز جالب توجه بود.
در گروه لاستیک و پلاستیک معاملات مثبتی در جریان بود.
در گروه بانك نماد #وبملت،#وتجارت، #وپارس، #وبصادر، #وپاسار، #وکار و #وپست رشد بیش از سه درصدی آغز کردندو و #ونوین امروز نیز در سقف قیمتی تقاضا داشت. نماد #وبملت نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسید. رشد بیش از ۴ درصدی نمادهای #وبصادر، #وتجارت، #وپاسارو #وسینا، #وپست و #وکار در گروه بانک نیز جالب توجه بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فولاد، #فخوز، #وامید، #اخابر و #تاپیکو، #وبملت و #رانفور با رشد حدود ۴۴۶۸ واحدی روبرو شد. در ادامه روند صعودی، بازار با توجه به نمادهای گروه خودرو، #بانک و فلزات اساسی، اولین روز هفته را با رشد چشمگیر آغاز نمود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF