تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۱۸ اردیبهشت ۹۸

بهبود فضای عمومی بازار

بازار متعادل آغاز به کار کرد و در نمادهای گروه خودرو نیز شاهد جمع شدن صف های فروش و معاملاتی متعادل و منفی بودیم. در ادامه و پس از موجی از افزایش تقاضا همزمان با سخنرانی ریاست جمهوری پیرامون برجام شاهد عقب نشینی عمده نمادها بودیم. پس از پایان سخنرانی رییس جمهور، تعدیل انتظارات منفی راشاهدیم هرچند گروه خودرو همچنان فشار فروش بالا بود. بهبود و ثبات در وضعیت کلی بازار کاهش حجم صف فروش نمادهای خودرویی را نیز در پی داشت.
نماد تازه وارد #تاصیکو با افزایش تقاضا در محدوده صف خرید قرار گرفت.
نماد #رمپنا امروز مثبت آغاز کرده و صف خرید داشت.
در گروه پیمانکاری صنعتی #خصدرا و #بالاس امروز با رشد نسبی قیمت همراه بودند.
در گروه فلزات اساسي #ذوب و #فولاد و #فملی رشد بیش از سه درصدی داشتند و #کاوه، #فنوال، #فراور، #فولاژ، #فسرب، #هرمز، #،فجر از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فراورد های نفتی نیز بهبود معاملات و رشد بیش از دو درصدی در اکثر نمادها را شاهد بودیم. #شپاس صف خرید دارد و #شاوان تک نماد منفی گروه بودند.
در معدنی ها نماد #تازه وارد #تاصیکو که امروز توانست در روند اصلی بازار داد و ستد شود، مجددا به صف خرید رسید و و #کچاد، #کگل، #ومعادن، #کنور، #کاما، #کبافق رشد بیش از دو درصدی داشتند. #کروی نوسانات منفی را تجربه کرد و صف خرید نماد #کچاد نیز از نکات مثبت معاملات در گروه معدنی بود.
در گروه انبوه سازی امروز روند معاملات همسو با کلیت بازار بهبود داشت و شاهد تشکیل صف خرید در نمادهای #کرمان، #وساخت، #ثعمرا، #ثغرب، #ثالوند، #ثاباد بودیم.
در گروه خودرو و قطعات، همچنان فشار فروش مشهود بود و نماد #خودرو پس از معاملاتی منفی مجددا به صف فروش رسید. #خپارس، #خزامیا نیز صف فروش دارند و نماد #خساپا در محدوده ۱۴۵۰ ریالی با افت بیش از سه درصدی همراه بودند. #خچرخش، #خلنت و #خنصیر از نمادهای مورد توجه بازار بودند. صف فروش نماد #خساپا و #خودرو نیز جمع شد. صف خرید مجدد نماد #خودرو نیز جمع شد و حجم معاملات نماد از صد میلیون سهم گذشت.
در گروه حمل و نقل #حسیر و #حریل امروز نیز صف خرید داشتند.
در گروه محصولات غذایی نماد های #غگل، #غبهنوش، #غسالم، #غاذر، #تبرک، #غالبر، #غشهداب در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه بانك معاملات مثبت است و #دی و #ونوین معاملاتی پرتقاضا در سقف مجاز را سپری کردند و عمده نمادهای گروه بیش از سه درصد رشد داشتند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فولاد، #فملی، #کچاد، #کگل و #رمپنا، #وامید و #فارس و با رشد حدود ۳۱۴۶ واحدی روبرو شد. تعدیل جو منفی ایجاد شده با توجه به سخنرانی رییس جمهور، بازپس گیری قسمتی از ریزش های چند روز اخیر را در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF