تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۰ خرداد ۹۸

استراحت بازار در کانال ۲۳۰۰۰۰ واحدی

بازار مثبت و متعادل در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد. در دقایق پایانی بازار افزایش تقاضا در نماد #تاصیکو رشد حدود ۴ درصدی نماد را در پی داشت.
در گروه فلزات اساسی، #ذوب و #فولاد و #فملی در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #زنگان، #کیمیا، #فنورد و #فزرین از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه کم جمعیت هتل و رستوران شاهد رشد قیمتی و صف خرید در نماد #سمگا پس از وقف معاملاتی بودیم و #گکوثر نیز با رشد حدود ۴ درصدی داد وستد شدند.
در گروه فرآورده های نفتی، #شسپا، #شبهرن و #شپاس رشد قیمت داشتند و بقیه نمادها با روندی نوسانی روبرو بودند.
در گروه ساخت محصولات فلزی نمادهای #فاراک، #فاذر و #فلامی رشد قیمت و صف خرید را تجربه کردند و معاملات بقیه نمادها نیز در محدوده مثبت در جریان بود.
در گروه لاستیک و پلاستیک، #پاسا، #پدرخش، #پکویر و #پلاسک در سقف مجاز داد وستد شدند ونمادهای #پتایر و #پسهند نیز معاملات مثبتی را تجربه نمودند.
در گروه کاشی و سرامیک به جز نماد #کلوند، بقیه نمادها در سقف مجاز داد و ستد شدند.
در گروه عرضه برق امروز نیز روند معاملات منفی و به جر دو نماد #بکهنوج و #بمپنا بقیه نمادها با افت قیمتی روبور شدند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز روند معاملات متعادل بود و نمادهای #شیران، #پترول، #شکلر، #شپارس، #شسینا و #شوینده مورد توجه بودند.
در گروه انبوه سازی معاملات همسو با وضعیت کلی بازار نوسانی بود و تک نماد #کرمان همچنان مورد توجه بود.
در گروه بیمه نیز معاملات پرتقاضایی در جریان بود و نمادهای #ودی، #اتکام، #ما، #نوین، #دانا، #اتکای و #پارسیان در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات دو نماد #اپرداز در سقف قیمت دادو ستد شد.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات امروز مثبت آغاز شد وشاهد رشد بیش از ۴ درصدی #خساپا، #خودرو، #خپارس بودیم. در قطعه سازها نیز #خوساز، #خمهر، #خاذین، #خریخت، #خرینگ، #ختور، #ختراک مورد توجه بودند. در ادامه افزایش عرضه و عقب نشینی در نمادهای گروه خودرو محسوس بود.
در گروه محصولات دارویی و غذایی، سیمان روند مثبت با قدرتی کمتر ادامه داشته.
در گروه بانک معاملات مثبت و متعادل بود و نمادهای #وسینا، #وپارس و #وپست تقاضای مناسبی داشتند. #وبملت به ۴۰۰۰ ریال نزدیک شد و عقب نشینی کرد و #وتجارت و #وبصادر در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #همراه، #رمپنا، #اخابر، #رانفور، با رشد حدود ۵۳۲ واحدی روبرو شد. افت نرخ ارز در کنار رشد چند وقت اخیر در بازار تا حدودی افزایش عرضه ها را افزایش داد و شاهد عقب نشینی اکثر نمادهای بزرگ در بازار بودیم.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF