تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۱ خرداد ۹۸

رشد محدود بازار

بازار متعادل و با گرایش به محدوده های منفی در اکثر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد. نماد #دکپسول که در چند روز اخیر حواشی زیادی را در بازگشایی به همراه داشته است، بالاخره با دامنه محدود و البته صف خرید سنگین بازگشایی شد.

در گروه فلزات اساسی، #ذوب و #فولاد و #فملی در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #زنگان، #کیمیا، #فنورد و #فسرب از نمادهای مورد توجه بودند.

در گروه کم جمعیت هتل و رستوران شاهد رشد قیمتی و صف خرید در نماد #سمگا و #گکوثر بودیم.
در گروه فرآورده های نفتی، #شاوان و #شپاس رشد قیمت داشتند و بقیه نمادها با روندی منفی روبرو بودند.
در گروه کاشی و سرامیک معاملات مثبت است و نمادهای #کترام، #کصاوه و #کحافظ با رشد قیمت مواجهند.
در گروه عرضه برق امروز نیز روند معاملات منفی و به جر دو نماد #بکهنوج و #بمپنا بقیه نمادها با افت قیمتی روبور شدند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز روند معاملات متعادل بود و نمادهای #شیران، #پترول، #شکلر، #شپارس، #شسینا و #شوینده مورد توجه بودند.
در گروه انبوه سازی معاملات همسو با وضعیت کلی بازار نوسانی بود و تک نماد #کرمان همچنان مورد توجه بود.
در گروه اطلاعات و ارتباطات دو نماد #اپرداز در سقف قیمت دادو ستد شد.
در گروه رایانه افزایش تقاضا در نماد #سپ رشد حدود ۵ درصدی را به دنبال داشت. #پرداخت و #مفاخر از دیگر نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات #اپرداز صف خرید دارد و #اوان و #های_وب نیز نوسانات مثبتی را تجربه کردند.
تشکیل صف خرید در نماد #تاصیکو از نکات جالب توجه معاملات معدنی ها بود.
در گروه خودرو و قطعات، #خساپا افت حدود ۴ درصدی داشت و #خودرو پایین تر از ۵۰۰۰ ریال با اصلاح آغاز کرد. #خپارس و #خزامیا نیز با فشار فروش روبرو بودند و در قطعه سازها #خمهر و #خلنت مورد توجه بودند. نوسانات مثبت نماد #خودرو می تواند وضعیت گروه را با بهبود همراه نماید. افزایش تقاضا در نماد #خودرو صف خرید نماد را به دنبال داشت.
در گروه محصولات دارویی و غذایی، سیمان روند مثبت با نوساناتی همراه بود.
در گروه بانک معاملات در نماد #وپارس و #وپست پرتقاضا بود و #ونوین، #دی و #وملل از دیگر نمادهای همراه با نوسانات مثبت همراه بودند. بقیه نمادها با افت نسبی داد و ستد شدند.
در گروه مخابرات شاهد نوسانات مثبت نماد #همراه پس از بازگشایی در روز گذشته بودیم. نماد با رشد حداکثری و با تقاضای بیش از ۱۲ میلیون سهم روبرو بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #اخابر #همراه، #رمپنا با رشد حدود ۳۵۰ واحدی روبرو شد. ادامه نوسانات در بازار و گرایش اصلاحی در نمادهای بزرگ گروه های کالایی در کنار جو احتیاط در کلیت بازار رشد محدود شاخص کل را رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF