تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۲ اردیبهشت ۹۸

ریزش ادامه دار بازار

بازار با فشار فروش آغاز به کار کرد و همچنان عمده نمادهای گروه خودرو تحت فشار فروش در کف قیمتی دادو ستد شدند.
نمادهای #زاگرس، #زبینا و #اوان بازگشایی می شوند.
نماد تازه وارد #تاصیکو با رشد افت از دو درصدی پایین تر از سطح ۲۶۰۰ ریالی داد و ستد شد.
نماد #رمپنا امروز نیز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه قند و شکر علیرغم نوسانات مثبت روز گذشته، همسو با کلیت بازار شاهد معاملات یکپارچه منفی بودیم.
در گروه فلزات اساسي #ذوب صف فروش داشت و البته خریدار قوی نیز در کف قیمتی داشت، #فولاد با خرید های روبه به بالا نوسانات مثبت را نیز تجربه کرد و افت کمتری نسبت به گروه داشت و #فملی افت بیش از یک درصدی داشت و #فجر، #زنگان و #وتوکا از معدود نمادهای همراه با رشد قیمتی در گروه بودند.
در گروه فراورده های نفتی معاملات منفی بود و #شبندر، #شاوان، #شبریز، #شراز، #شپاس در کف قیمتی قرار گرفتند. #شپنا و #شتران افت بیش از سه درصدی داشتند و #ونفت تک نماد مثبت گروه بود.
در گروه انبوه سازی همسو با کلیت بازار شاهد افت قیمت ها بودیم و تک نمادهای #کرمان ، #وساخت و #ثاباد امروز نیز مورد توجه بودند. نماد #کرمان به دلیل رشد ۵۰ درصدی متوقف شد.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی یکپارچه منفی در جریان بود و عمده نمادهای با افت مواجه شدند. #پارس نوسان مثبت داشت و نماد #ساینا نیز از دیگر نمادهای مثبت گروه بود. افت بیش از ۶ درصدی نماد #زاگرس پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود از دیگر موارد قابل ذکر معاملات امروز گروه بود.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات با فشار فروش روبرو بود و عمده نمادهای خودروساز در کف قیمتی فشار فروش داشتند. #خدیزل، #ختراک، #خپویش، #خکمک از معدود نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه بانک نیز همسو با بازار افت قیمت ها را شاهد بودیم. #ونوین تک نماد مثبت گروه بود و بقیه نمادها با افت قیمت همراه هستند. #وبملت پایین تر از ۳۲۰۰ ریال، وتجارت در سطح ۴۰۰ ریالی و #وبصادر در محدوده ۴۳۰ ریالی داد و ستد شدند.
در گروه زراعت صف خرید معاملات اکثر نمادها متعادل و منفی بود.
درگروه محصولات غذایی نماد #غگل، #غشان، #غبهنوش، #غشان و #غفارس مورد توجه بودند و بقیه نمادهای گروه همسو با کلیت بازار با فشار عرضه مواجه شدند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فولاد، #شبندر، #فارس، #رمپنا و #وبملت، #فخوز و #شتران با افت حدود ۵۰۸۷ واحدی روبرو شد. همچنان فشار فروش در بازار بالاست و شاهد افت دسته جمعی صنایع در بازار سهام هستیم.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF