تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۲ خرداد ۹۸

سقف جدید در شاخص کل

بازار متعادل و مثبت و با گرایش به گروه خودرو و بانک آغاز به کار کرد.
در گروه فلزات اساسی، #ذوب و #فولاد و #فملی در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #فلوله، #فپنتا، #فسرب و #فنورد از نمادهای مورد توجه بودند.
در نماد #رمپنا معاملات در سقف مجاز در سقف مجاز پیگیری شدو امروز نماد موفق به ثبت سقف جدید در چند سال اخیر شد.
در گروه کم جمعیت هتل و رستوران شاهد معاملاتی متعادل در دو نماد #سمگا و #گکوثر بودیم.
در گروه فرآورده های نفتی، علثرغم افت مجدد قیمت نفت، شاهد معاملاتی مثبت بودیم و #شبندر رشد بیش از سه درصدی نیز داشت. #شپاس، #ونفت، #شنفت از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه زراعت، #زشریف، #زماهان و #زپارس از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات نوسانی بود. #شیران در سقف مجاز تقاضا دارد #پترول نیز امروز مورد توجه بود و صف خرید داشت. #شاراک، #تاپیکو و #پارس متعادل و کم حجم در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد. صف خرید نماد #تاپیکو در میان معاملات کم رمق گروه از نکات جالب توجه بود.
در گروه انبوه سازی معاملات همسو با وضعیت کلی بازار مثبت بود و تک نماد #کرمان امروز به صف فروش رسید.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز با رشد حداکثری روبرو بود.
در گروه رایانه افزایش #مرقام، #پرداخت، #رانفور و #سیستم از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه دستگاه ها و ماشین آلات برقی معاملات مثبت بود، #بالبر، #بسوییچ و #بموتو مورد توجه بودند.
در گروه خودرو و قطعات، #خودرو پرتقاضاترین نماد خودروساز با صف بیش از ۴۰ میلیون سهمی بود. #خساپا، #خپارس و #خزامیا نیز مثبت آغاز کردند و #خلنت، #خگستر، #خوساز، #ختور و #خپویش از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند. عرضه صف خرید نماد #خودرو معاملات پرحجمی را برای نماد رقم زد و البته تا حدودی نیز عرضه را در کلیت گروه بالا برد که با توجه به حساسیت روزهای پایانی هفته جاری تا حدودی منطقی بود.
در گروه بانک گزارشات مثبت نمادهای #وتجارت و #وبصادر وضعیت مناسب معاملاتی در گروه را به دنبال داشت. و #وبملت با توجه به نرخ تسعیر اعلامی در گزارش های دو بارنک دیگر امروز رشد بیش از ۴ درصدی داشت. #وتجارت، #وپست ،#وپاسار، #وسینا از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #همراه، #وبملت، #رمپنا، #اخابر، #تاپیکو، #شبندر و #فملی با رشد حدود ۲۷۳۵ واحدی روبرو شد. گزارش مثبت از نمادهای بانکی در کنار انتظارات مثبت سیاسی رشد بازار را در روز پایانی هفته به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF