تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۴ اردیبهشت ۹۸

رشد با احتیاط بازار

بازار متعادل و با گرایش به نمادهای گروه خودرو و قطعات آغاز به کار کرد. و در اداه اکثر گروه ها با رشد قیمتی همراه شدند
نماد تازه وارد #تاصیکو با رشد بیش از دو درصدی در محدوده پایین تر از ۲۷۰۰ ریالی داد و ستد می شود.
نماد #رمپنا امروز با رشد قیمتی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات مثبت است. #ذوب رشد بیش از یک درصدی داشت و #فولاد و #فملی در محدوده صفر تابلو نوسان مثبت داشتند. #فلوله، #فایرا، #فاسمین، #فسرب، #فمراد، #فسپا و #فپنتا از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فراورده های نفتی امروز نیز روند معاملات مثبت بود و #شپنا، #شتران، #شبندر رشد بیش از دو درصدی داشتند. #ونفت امروز نیز به سقف مجاز رسید و #شاوان و #شراز و #شپاس نیز با رشد حدود ۴ درصدی مواجه بودند.
در گروه انبوه سازی معاملات مثبت بود ونمادهای #وساخت، #ثاباد، #ثنوسا و #وتوس، #ثالوند، #ثباغ، #ثرود و #وآذر در سقف مجاز داد و ستد شدند.
در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی سرتاسر مثبت در جریان بود. #شاراک، #شیران، #شغدیر، #وپترو، #شیراز، #شپدیس، #جم، #شپارس، #شوینده، #شاملا، #شلعاب با نوسانات مثبت بیش از سه درصدی مواجه بودند و #زاگرس پس از بازگشایی منفی در روز گذشته امروز نیز با رشد همراه شد.
در گروه حمل و نقل معاملات مثبت بود و شاهد صف خرید نمادهای #حفارس، #حتاید، #حآسا، #حپتروهستیم. #حکشتی نیز رشد بیشتر از ۴ درصدی داشت.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبت آغاز شد و شاهد رشد قیمت بیش از ۴ درصدی در نمادهای خودرو ساز در ابتدای بازار بودیم. در قطعه سازها، #خشرق، #خکمک، #خمحرکه، #خفنر مورد توجه بودند. افزایش تقاضا در نماد #خودرو صف خرید نماد در محدوده ۴۲۶۰ ریالی را در پی داشت. صف خرید نماد #خودرو موج مثبتی را در گروه خودرو به دنبال داشت و اکثر نمادها به سقف مجاز قیمتی رسیدند. در دقایق پایانی بازار شاهد عرضه صف خرید نمادهای #خساپا و #خپارس بودیم و البته عرضه ها دامنه دار نبود و همچنان نمادها بالاتر از ۴ درصد رشد را حفظ نمودند.
در گروه بانک معاملات در اکثر نمادها با نوسانات مثبت روبرو بود.#وپاسار، #وبملت و #وتجارت رشد بیش از یک درصدی داشتند و #ونوین، #وپست، #وسینا، #وکار رشد بیش از سه درصدی را در ابتدای بازار ثبت کرد. #دی تک نماد منفی گروه بود. نماد #وبملت با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.
در گروه بیمه نیز معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود و نمادهای #ملت، #ودی، #بساما، #آسیا، #کوثر، #دانا از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه محصولات کانی غیرفلزی #کسرا، #کگاز، #کتوکا، #کخاک، #کپشیر، #کساپا، #کاذر در سقف مجاز داد و ستد شدند و بقیه نمادها نیز روندی مثبت را پشت سر گذاشتند.
در گروه سیمان نیز امروز همسو با معاملات مثبت در کلیت بازار شاهد بهبود روند داد و ستدها بودیم. #ستران پس از معاملات منفی چند روز اخیر امروز صف خرید داشت و #سفارس نیز با برچیده شدن صف فروش سنیگن امروز مثبت داد و ستد شد. #سبزوا، #سبهان، #سهگمت، #سخزر از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #شپنا، #شبندر، #فارس، #وبملت و #فولاد، #شتران و #فخاس با رشد حدود ۳۹۹۴ واحدی روبرو شد. ادامه تحرکات مثبت در نمادهای بزرگ بازار که از روز گذشته آغاز شد و البته بهبود روند نمادهای تایرگذار به خصوص گروه خودرو توانست درصدی از ریزش های اخیر بازار را جبران نماید.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF