تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۶ تیر ۹۸

تعادل نسبی در بازار

بازار متعادل و کم حجم و منفی و با فشار فروش کمتری نسبت به پایان معاملات روز گذشته آغاز به کار کرد و در ادامه شاهد بهبود تقاضا در اکثر نمادها بودیم.
اما در بازار نمادهای #فاذر، #کحافظ، #کگاز، #وپست، #غپاک، #وبصادر، #وپاسار، #حتاید، #شبندر، #کاوه، #خکار، #چکارن جهت بر برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شدند.
از طرفی نمادهای #کگل، #کماسه، #ولصنم، #آسیا، #ملت، #غسالم، #وبشهر، #ولساپا، #کبافق، #فملی، #شیراز و #وآتی بازگشایی شدند.
در گروه فلزات اساسی معاملات همسو با کلیت بازار نوسانی بود. #ذوب با عکس العمل به محدوده حمایتی با رشد قیمتی روبرو شد. و بقیه نمادها نیز روند نوسانی و کم رمقی را پشت سر گذاشتند.
در گروه محصولات دارویی جو عمومی معاملات امروز نوسانی بود.
در گروه معدنی شاهد معاملاتی نسبتا مثبت بودیم. #کنور که خبر از معافیت مالیاتی داده با رشد بیش از سه درصدی داشت و #کگهر و #ومعادن نیز با رشد بیش از دو درصدی همراه شدند. #کگل پس از بازگشایی افت محدود داشت و #کاما و #کمنگنز از دیگر نمادهای همراه با افت بودند.
در گروه فرآورده های نفتی شاهد معاملاتی کم رمق بودیم.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات با جوی بهتر از کلیت بازار آغاز شد. #نوری رشد بیش از سه درصدی داشت. #جم_پیلن در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد و در ادامه با رشد قیمت نیز همراه شد. #شفن و #زاگرس با افزایش تقاضا رشد قیمتی را تجربه کردند و #شاراک، #پترول، #پاکشو و #شوینده نیز روند مثبتی را آغاز کردند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات یکپارچه منفی آغاز شد. #خودرو با افت حدود یک درصدی همچنان بالاتر از سطح ۵۱۰۰ ریالی قرار داشت و #خزامیا، #ورنا، #خساپا و #خگستر افت بیش از سه درصدی داشتند. در قطعه سازها نیز وضعیت معاملات تفاوت چندانی نداشتند هرچند صف خرید نماد #خفنر در میان قرمز پوشی گروه جالب توجه بود. در ادامه بهبود وضعیت گروه را شاهد بودیم.
در گروه رایانه نیز معاملات منفی آغاز شده است و البته رشد بیش از سه درصدی نماد #مداران قابل توجه بود.
در گروه بانک نیز معاملات با بهبود روند مواجه شده و شاهد رشد حداکثری نماد #دی بودیم. #وملل نیز که گزارش مناسب سه ماهه را به بازار ارائه کرده رشد بیش از ۴ درصدی داشت. #وتجارت و #وبصادر و #وپست و #وپاسار رشد بیش از یک درصدی داشتند.
در گروه سیمان #شنیر، #سبزوا، #سهگمت، #سبجنو و #سدشت از نمادهای مورد توجه بودند و کلیت معاملات نوسان بود.
نماد #رمپنا و #رتکو نیز امروز با افت مواجه شدند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #اخابر، #فارس، #وغدیر، #ومعادن، #تاپیکو، و #نوری و #تاپیکو با رشد حدود ۵۲۲ واحدی روبرو شد. بازار تا حدودی هیجانات منفی روز گذشته را تعدیل نمود هرچند بازگشت قیمت ها از قدرت و حجم کافی برخوردار نبود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF