تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۶ فروردین ۹۸

ثبت سقفی جدید

بازار متعادل و مثبت و با گرایش به گروه خودرو و بانک آغاز به کار کرد و رفته رفته افزایش تقاضا همه گروه هار را با رشد همراه ساخت تا شاخص کل از سقف تاریخی خود عبور نماید و عدد ۲۰۰۰۰۰ واحدی را فتح کند.
اما در بازار نمادهای معاملاتی، #وتجارت، #کرمان، #کگل و #غصینو بازگشایی شدند.
#رمپنا در محدوده ۵۳۹۰ ریالی صف خرید سنگینی داشت.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات همسو با کلیت بازار مثبت بود. #فملی رشد بیش از دو درصدی داشت و #فولاد با بیش از ۴ درصد رشد به بالاتر از محدوده ۴۰۰۰ ریالی رسید. #ذوب، #فاسمین، #فباهنر، #کاوه، #فخوز، #فولادی، #فنورد، #فسرب، #میدکو، #فروس، #فمراد، #فجر و #زنگان از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه فراورد های نفتی امروز معاملات در محدوده های مثبت آغاز شد و افزایش تقاضا در اکثر نمادها مشهود بود. #شپنا، #شتران، #شبندر، #شاوان، #شپاس، #شرانل، #شراز رشد بیش از سه درصدی را ثبت کردند.
در گروه محصولات شیمیایی، نمادهای #پارس، #شپترو، #شیران، #پترول، #شکربن، #وپترو، #شغدیر و #شلعاب با رشد قیمت و صف خرید مواجه بودند.
در چند رشته ای ها نمادهای #وغدیر، #وبانک و #وصندوق رشد را تجربه کردند.
در معدنی ها که معاملاتی مثبت داشتند بازگشایی نماد #کگل با رشد بیش از ۱۱ درصدی و رشد بیش از ۷ درصدی نماد #کگهر جالب توجه بود. #کمنگنز، #کچاد و #کدما از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبت آغاز شد و امروز قدرت خریداران در نمادهای #خگستر #خساپا، #خپارس، #خوساز، #خزامیا، #ورنا، #خریخت، #خمهر، #خاذین، #خشرق، #خچرخش، #خلنت و #خمحور بیشتر بود. #خودرو که در مقاطعی با رشد بیش از سه درصدی مواجه بود در این لحظات تا محدوده صفر تابلو عقب نشینی داشت.
در گروه رایانه معاملات مثبت بود و امروز در اطلاعاتی ها نیز هر سه نماد با رشد همراه شدند.
درگروه های همراه با رشد چشم گیر در روند اخیر، #سیمانی ها همچنان روند مثبتی دارند هرچند رفته رفته از قدرت این روند کاسته شده است. نمادهای قندی در روز عبور شاخص کل از سقف تاریخی، بازار را همراهی نمیکنند و یکپارچه افت داشته اند. گروه زراعت نیز در اکثر نمادها با افت قیمتی همراه است و این در حالیست که محصولات غذایی و دارویی معاملاتی با کلیت مثبت را سپری میکنند.
در گروه حمل ونقل #حفارس، #حریل، #حتوکا و #حپارسا مورد توجه بودند.
در گروه بانك معاملات مثبت آغاز شد و زمزمه های بازگشایی نماد #وتجارت وضعیت مناسبی را برای گروه به دنبال داشت. #وبملت، #وپاسار، #وپست و #وخاور رشد بیش از سه درصدی را تجربه کردند و در ادامه عقب نشینی مشهود بود. نماد #وتجارت پس از برگزاری مجامع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره بدون محدودیت نوسان قیمت، با رشد ۲۹ درصدی و تاثیر بیش از ۶۰۰ واحدی بر شاخص کل در قیمت ۴۵۴ ريال باز گگشایی شد.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #وتجارت، #کگل، #فولاد، #پارس، #تاپیکو، #فارس، #شبندر با رشد حدود ۵۷۲۱ واحدی مواجه شد. رشد خیره کننده شاخص کل و عبور پرقدرت از محدوده سقف قبلی روزی تاریخی را برای بازار سهام سهام رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF