تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۸ تیر ۹۹

هیجان مجدد خرید در بازار

در بازار امروز نمادهای بزرک با افزایش عرضه همراه شدند و در کوچکترها که اصلاح خود را زودتر آغاز کرده بودند شاهد افزایش تقاضا بودیم.

در بازار:

بانکی ها هم معاملاتی پر عرضه را در اکثر نمادها تجربه کردند.وتجارت٬ وبصادر٬ دي ٬ وپارس و ونوين با فشار عرضه همراه بودند.در نماد های وملل و وكار افزایش تقاضا را شاهد بودیم.

محصولات شيميايي با معاملاتی نوسانی همراه بودند. شگويا٬ كرماشا٬ جم٬ وپترو و شبصير فشار عرضه را تجربه کردند.نمادهای شيران٬ شلعاب٬ شپاكسا٬ شسينا و  شگل با افزایش قیمت معامله شدند.

سیمانی ها امروز پر تقاضا معامله شدند.سبزوا٬ ستران٬ سفارس٬ سمازن و سپاها از جمله نمادهایی بودند که افزایش قیمت را تجربه کردند.سفار با افت قیمت همراه بود.

محصولات دارويي هم امروز در اکثر نمادها مثبت معامله شدند.بركت٬ والبر٬ دزهراوي٬ داوه٬ دبالك٬ دكوثر و دالبر با افزایش قیمت همراه بودند. دعبيد و ريشمك با فشار عرضه داد و ستد شدند.

گروه انبوه سازي هم امروز معاملاتی نوسانی را تجربه کردند.ثفارس٬ كرمان٬ وساخت٬ ثنوسا٬ ثالوند و ثعمرا افزایش قیمت را شاهد بودند.ثامان٬ ثقزوي٬ ثپرديس و ثمسكن با فشار عرضه همراه شدند.

خودرویی ها هم در نبود نمادهای بزرگ خود امروز نوسانی داد و ستد شدند. خمحرکه ٬ ختوقا٬ خبهمن و ورنا با افت قیمت همراه بودند.خاهن٬ خرينگ٬ خشرق٬ خكمك و خلنت افزایش تقاضا را شاهد بودند.

نفتي ها هم امروز نوسان قیمت را تجربه کردند.شبندر و شتران با افت قیمت همراه بودند.شنفت و شپاس با افزایش قیمت معامله شدند.شزنگ متعادل بود.

فلزات اساسي امروز نسبتا مثبت داد و ستد شدند.ارفع٬ فخاس٬ فولاي٬ فجر٬ فرآور٬ كيميا و فلوله از جمله نمادهای پر تقاضای گروه بودند.فملي و فباهنر پر عرضه معامله شدند.

قندی ها امروز مثبت معامله شدند.قثابت٬ قصفها٬ قشير٬ قزوين٬ قلرست و قهكمت افزایش تقاضا را تجربه کردند.قشرين با فشار عرضه همراه بود.

گروه كاشي و سراميك امروز معاملاتی سبز پوش را شاهد بودند. كسعدي٬ كترام٬ كپارس٬ كحافظ٬ كهرام و كساوه از جمله نمادهای مورد توجه گروه بودند.

گروه هتل داری نیز امروز در غیاب نماد سمگا مثبت داد و ستد شدند.گشان٬ گكوثر و گكيش افزایش قیمت را تجربه کردند.گپارس با افت قیمت همراه بود.

محصولات غذايي هم مثبت داد و ستد شدند.غگل٬ غسالم٬ غپينو٬ غشهداب٬ تبرك٬ وبشهر٬ غنوش و غمينو از جمله نمادهای مورد توجه بودند.

برقی ها امروز معاملاتی نوسانی را تجربه کردند. بجهرم با افزایش تقاضا همراه شد.بكهنوج و دماوند مثبت و متعادل بودند.وهور با فشار عرضه داد و ستد شد.

در بازار امروز شاخص کل متاثر از افت نمادهای فولاد، فارس، فملی، شبریز، تاپیکو، شتران و پارسان با افت ۳۰۹۰۰ واحدی همراه شد. بازار همسو با افزایش عرضه در پایان هفته گذشته با افزایش فشار فروش در نمادهای بزرگ و افت شاخص کل همراه شد و این در حالی بود که کوچکترها با اقبال بازار روبرو بودند.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF