تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۸ فروردین ۹۸

پایان متفاوت هفته

بازار کم حجم و منفی آغاز به کارکرده است و اکثر گروه ها و نمادها متاثر از افزایش عرضه ها در ساعت پایانی روز گذشته با افت قیمت داد و ستد شدند. بهبود تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ بازار مشهود بود و عمق اصلاح که در ابتدای بازار با تحریک صف فروش نماد #وتجارت، شکل گرفته بود تا حدودی کاهش یافت.
اما در بازارنماد #وساخت پس از رفع تعلیق با رشد حدود ۹ درصدی بازگشایی شد.
#رمپنا امروز افت بیش از سه درصدی را تجربه کرد.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات منفیست و عمده نمادها با افت قیمت همراه شدند. #فپنتا، #فخاس و #فجر از نمادهای همراه با نوسان مثبت گروه بودند.
در گروه فراورد های نفتی نیز معاملات منفی آغاز شد و علیرغم رشد مجدد قیمت نفت و فراورده ها و ثبت سقف جدید در چند ماه اخیر، بازار همسو با عرضه های کلی در گروه های دیگر در نمادهای این گروه نیز فروشنده بود.
در معدنی ها #کگل امروز نیز تقاضای مناسبی داشت و شاهد رشد بیش از سه درصدی نماد بودیم. #ومعادن از دیگر نمادهای همراه با نوسان مثبت بود و #کدما نیز امروز در سقف مجاز تقاضا داشت.
در گروه محصولات شیمیایی، معاملات نوسانی با گرایش اصلاحی در نمادهای بزرگ پیگیری شد.
در چند رشته ای ها که نمادهای #وغدیر، #وبانک و #وصندوق امروز را با روندی اصلاحی سپری کردند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات منفی آغاز شد و #خودرو پایین تر از سطح ۳۷۰۰ ریالی آغاز کرد. #خلنت، #خمهر و #خکمک از معدود نمادهای همراه با نوسان مثبت گروه بودند. افزایش تقاضا در نماد #خپارس، نماد را در آستانه تشکیل صف خرید قرار داد و در ادامه تشکیل صف خرید در نماد #خپارس، بهبود جو گروه خودرو را به دنبال داشت.
در اطلاعاتی ها ارمزو نیز معاملات مثبت بود و #های_وب بالاتر از ۶۰۰۰ ریال به صف خرید پرحجمی رسید. #اوان به ۴۰۰۰۰ ریال نزدیک شد و #اپرداز نیز رشد بیش از دو درصدی داشت.
در گروه های زراعت، قند و شکر و کاشی و سرامیک عمده نمادها امروز با افت قیمت همراه بودند.
در گروه محصولات دارویی امروز معاملاتینوسانی را شاهد بودیم.
در انبوه سازها معاملات فضای بهتی نسبت به کلیت بازار داشت. #کرمان بی توجه به نوسانات بازار همچنان در مسیر رشد قرار داشت. #ثفارس، #ثپردیس، #ثامان و #ثرود از دیگر نمادهای مورد توجه گروه بودند. در ادامه رشد تقاضا در انبوه سازها معاملاتی یکپارچه مثبت را برای گروه به دنبال داشت.
در گروه بانك معاملات منفی آغاز شد. #وتجارت صف فروش داشت و #وبملت پایین تر از سطح ۳۰۰۰ ریالی داد و ستد شد و بقیه نمادهای نیز افت بیش از سه درصدی داشتند. با افزایش عرضه ها نماد #وتجارت مجددا به صف فروش رسید..
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #کچاد، #رمپنا، #تاپیکو، #فولاد، #اخابر، #وتجارت، با افت حدود ۱۹۷۲ واحدی مواجه شد. بازار منفی و متعادل آغاز کرد و فشار عرضه در نماد #وتجارت که پس از بازگشایی، نقدینگی قابل توجهی را جذب کرده است، عرضه ها در گروه بانکی و کلیت بازار را به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF