تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۲۹ خرداد ۹۸

پایان پر‌عرضه هفته

بازار متعادل، کم حجم و با گرایش محدود به گروه خودرو و بانک و تک نمادهای گروه فلزات اساسی آغاز به کار کرد.
نماد #ذوب پس از ارائه گزارش عملکرد سال ۹۷ و همچنین شفاف سازی صورت گرفته با افت حدود ۴ درصدی پایین تر از سطح ۱۷۰۰ ریالی بازگشایی شد.
در گروه فلزات اساسی معاملات کم رمق و با گرایش اصلاحی را شاهد بودیم. #ذوب پس از شفاف سازی متوقف شده و #فولاد عقب نشینی حدود یک درصدی داشت. #فملی با رشد قیمت جهانی مس رشد بیش از یک درصدی را ثبت کرد و #فاسمین تک نماد همراه با صف خرید گروه بود. #هرمز، #فسپا و #فولاژ از دیگر نمادهای همراه با نوسانات مثبت در گروه بودند.
نماد #رمپنا امروز نیز با روند اصلاحی مواجه بود.
در حمل و نقلی ها نماد #حسینا نوسانات مثبت داشت و بقیه نمادها با اصلاح مواجه شدند.
در معدنی ها #کبافق، #کمنگنز و #کروی نوسان مثبت داشتند و بقیه نمادها همسو با بازار با اصلاح روبرو بودند.
در گروه لاستیک و پلاستیک صف #پدرخش مورد توجه بود.
در گروه فرآورده های نفتی، معاملات نوسانی بود و علیرغم رشد مناسب قیمت نفت وضعیت تقاضا همسو با بازار کم رمق بود. #شنفت از معدود نمادهای مورد توجه گروه بود. افزایش تقاضا در نماد #شراز در میان معاملات منفی گروه جالب توجه بود.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات با فشار عرضه روبرو بود و در نمادهای #شتوکا، #شاملا، #شخارک و #وپترو برخلاف روند گروه شاهد داد و ستد در سقف قیمتی بودیم. #جم_پیلن تازه وارد نیز صف خرید سنگین خود را حفظ کرده و امروز عرضه بیشتری را نسبت به روز قبل تجربه کرد که عمدتا به دلیل پیش‌رو بودن مجمع و عدم تمایل حضور برخی از سهامداران خرد بود.
در سیمانی ها امروز معاملات روند نوسانی با گرایش منفی داشت و #سبزوا، #سدشت، #سنیر و #سفار از نمادهای مورد توجه بودند. #ستران که آغازی منفی داشت با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت روبرو بود.
با افزایش عرضه در بازار شاهد افت یکپارچه در گروه محصولات دارویی بودیم.
در گروه انبوه سازی نیز معاملات همسو با بازار منفی بود و نمادهای #ثاباد، #کرمان و #وآذر برخلاف روند گروه با در سقف مجاز داد و ستد شدند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز امروز نیز با رشد نسبی قیمتی همراه بود.
در گروه بیمه که معاملاتی منفی را سپری میکند نماد #ودی مورد توجه بود و #کوثر و #میهن نیز برخلاف روند کلی گروه نوسانات مثبتی را ثبت کردند.
در محصولات غذایی #غاذر و #غگل مورد توجهند و بقیه نمادهای با افت قیمت همراه بودند.
در گروه رایانه افزایش عرضه در اکثر نمادها مشهود بود.
گروه کاشی و سرامیک نیز به جز در نماد #کحافظ که با صف خرید روبرو بود، روند منفی یکپارچه ای را ثبت کرد.
در گروه کوچک محصولات کاغذی شاهد روند منفی در نماد #چکاوه بودیم.
در گروه خودرو و قطعات، #خساپا صف خرید قابل توجهی داشت و #خودرو، #خزامیا و #خپارس نیز روند مثبتی را آغاز کردند. #ورنا و #خاذین از دیگر نمادها همراه با نوسانات مثبت در گروه بودند. نماد #خساپا مجددا به صف خرید رسید.
در گروه بانک #دی و #وخاور رشد بیش از ۴ درصدی داشت و #وپاسار نیز بالاتر از ۱۸۰۰ ریال نوسان مثبت داشت. #وتجارت و #وبصادر متعادل داد و ستد می شوند و #وپارس فشار فروش داشتند.
در گروه مخابرات برخلاف چند روز اخیر هر دو نماد #اخابر و #همراه با افت قیمتی همراه بودند.
ند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فارس، #همراه، #تاپیکو، #فولاد، #رمپنا با افت حدود ۲۰۲۶۹ واحدی روبرو شد. همچنان شاهد کم رمقی بازار در اکثر گروه ها هستیم و صرفا تک نمادها در کانون توجه سرمایه گذاران هستند.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF