تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۳ تیر ۹۸

ثبت سقف جدید

بازار متعادل، مثبت و با گرایش به گروه خودرو آغاز به کار کرد.
نماد#ذوب پس از افشای اطلاعات با اهمیت-گروه ب، از طریق انجام حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شد.
در گروه فلزات اساسی معاملات مثبت است. #ذوب همچنان متوقف بود و #فملی امروز رشد بیش از دو دردصدی داشت. #فولاد و #فاسمین رشد بیش از یک درصدی داشت و #فولاژ، #فمراد، #فجر #زنگان و #کیمیا از نمادهای مورد توجه بودند. افزایش تقاضا در نماد #فملی رشد بیش از سه درصدی نماد جالب توجه بود. نماد #ذوب نیز با رشد ۴ درصدی به معاملات بازگشت و هم اکنون بالاتر از ۱۷۰۰ ریال داد و ستد شد.
در گروه بیمه عمده نمادها با رشد قیمت همراه شدند.
نماد #رمپنا امروز که چند روز اخیر روندی اصلاحی را پشت سر گذاشته امروز و در ابتدای معاملات رشد بیش از سه درصدی را ثبت کرد.
در معدنی ها معاملات مثبت است و #کگل، #کنور و از نمادهای مورد توجه بودند. نماد #تاصیکو با افزایش تقاضا و رشد بیش از سه درصدی روبرو شد.
در گروه لاستیک و پلاستیک روند معاملات امروز مثبت بود و اکثر نمادها با رشد حداکثری مواجه شدند.
در گروه فرآورده های نفتی، معاملات مثبت بود و نمادهای #شراز و #شبریز و #شپاس در سقف قیمتی داد و ستد شدند و #شتران، #شبندر و #شپنا و #شنفت نیز نوسان مثبت داشتند.
در گروه سرمایه گذاری همسو با کلیت بازار، معاملات متعادل و مثبت بود. #ونیکی، #وساپا، #وبیمه، #وایرا، #وسبحان، #وجامی، #وبرق، #پردیس، #وصنا و #وگستر رشد حداکثری دارند و #وخارزم از نمادهای مورد توجه گروه در روند اخیر امروز در محدوده صفر تابلو داد و ستد شد.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات در اکثر نمادها متعادل بود. #شاراک و #شیران و #شخارک #فارس، #جم، #شکلر و #شیراز امروز نوسان منفی داشتند و #شدوص، #شپارس و #شتوکا در سقف مجاز نوسان قیمتی داشتند و در شوینده ها نیز روند معاملات مثبت بود. نماد #شپاکسا که اخیرا افزایش نرخ گرفته و در آستانه انتشار گزارش ۶ ماهه نیز هست از لحاظ نموداری در محدوده ۱۰۰۰۰ ریالی با مقاومت روبروست و در صورت عبور می توان به رشد مناسب در میان مدت خوش‌بین بود. نماد تازه وارد #جم_پیلن که در حال باز‌گشاییست، در مرحله پیش گشایش در محدوده نسبتا عجیب ۴۲۶۹۴ ریالی در حال سفارشگیری بود. افزایش تقاضا نماد #زاگرس را نیز در آستانه تشکیل صف خرید قرار داد و این در حالیست که نماد تازه وارد #جم_پیلن با رشد حدود ۴۰ درصدی در محدوده ۳۰۰۰۰ ریالی بازگشایی شد. معاملات #جم_پیلن پس از مچینگ اول در محدوده ۳۰۰۰۰ ریالی پایین تر از سطح ۳۰۰۰۰ ریالی داد و ستد شد.
در گروه دارویی نیز معاملات با بهبود تقاضا و رشد حداکثری روبرو بود.
در گروه انبوه سازی نیز معاملات همسو با بازار مثبت بود.
در سیمانی ها نیز امروز شاهد روند مثبت یکپارچه بودیم. #سفارس، #سشرق، #ستران، #سدور، #سپاها، #ساروم از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات نماد #اپرداز امروز نیز با رشد نسبی قیمتی همراه بود.
در گروه رایانه اکثر نمادها روند متعادل داشتند و شاهد نوسانات مثبت در اکثر نمادهای گروه بودیم.
در گروه کوچک محصولات کاغذی شاهد بهبود روند معاملات بودیم.
در گروه خودرو و قطعات، آغاز معاملات مثبت است و #خودرو #خساپا در سقف قیمتی تقاضا داشتند و البته #خساپا به دلیل رشد ۲۰ درصدی متوقف و بازگشایی شد. #خزامیا و #خپارس و #ورنا نیز رشد بیش از سه درصدی داشتند و در قطعه سازها نیز وضعیت معاملات مثبت بود.
در گروه بانک نیز معاملات متعادل و مثبت بود. #دی و #وپست صف خرید داشتند #وبصادر رشد بیش از ۴ درصدی را ثبت کرد. #وبملت همچنان متوقف بود و #وسینا و #وپاسار نیز نوسانات مثبت را تجربه کردند.
در گروه مخابرات #اخابر با رشد قیمتی همراه بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از‌رشد نمادهای #جم_پیلن، #کگل، #فولاد، #فملی، #اخابر، #پارس و #مبین، با رشد ۵۱۰۸ واحدی روبرو شد. ادامه رشد قیمت ها در نمادهای بزرگ بازار در‌کنار بازگشایی جالب توجه نماد تازه وارد #جم_پیلن، روز مطلوب دیگری را برای بازار سهام رقم زد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF