تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۳۰ اردیبهشت ۹۸

تمایل به اصلاح

بازار با گرایش اصلاحی آغاز به کار کرد و امروز نیز خودرویی ها با افت قیمت همراهند و پتروپالایشی ها بهتر آغاز کردند.
نماد #رمپنا امروز با افت قیمتی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي #ذوب منفی بود، #فولاد و #فملی نوسان مثبت داشتند و تاثیر مثبت بر شاخص نیز داشتند. #فسرب و #فلوله صف فروش داشتند و #فایرا، #فاسمین و #فباهنر افت بیش از سه درصدی را ثبت کردند. #وتوکا، #فخوز نوسانات مثبت داشتند.
در گروه فراورده های نفتی معاملات نماد #شبریز با توجه به ارائه گزارش مناسب عملکردی رشد بیش از ۴ درصدی داشت و #شتران نیز رشد حدود ۱ درصدی را تجربه کرد و بقیه پالایشی ها متاثر از جو کلی بازار با اصلاح مواجه بودند. #شبهرن، #ونفت و #شپاس با نوسانات مثبت روبرو بودند و #شنفت صف خرید داشت.
در گروه محصولات شیمیایی بازار با توجه به گزارش های عملکردی نمادهای #پارس، #شفن، #خراسان معاملات مثبتی را در این نمادها داشت و #شکربن، #شپترو و #جم از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات با شدت عرضه آغاز شد و اکثر نمادهای گروه با افت بیش از ۴ درصدی روبرو بودند و به سمت تشکیل صف فروش حرکت کردند. در قطعه سازها نمادهای #خلنت، #ختوقا و #خکمک مورد توجه بودند و #خنصیر، #خاهن و #خمحرکه نیز نوسانات مثبتی را ثبت کردند.
در گروه معدنی نماد #تاصیکو در محدوده پایین تر از ۲۶۰۰ تومانی نوسان مثبت داشت و #کدما نیز از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بود و این در حالیست که بقیه نمادهای بازار با افت همراه بودند.
در گروه انبوه سازی نماد #کرمان امروز نیز با رشد حداکثری روبرو بود. #ثنوسا در سقف داد وستد شد و #وساخت نیز با افزایش تقاضا از محدوده منفی به سطح ۶۳۰۰ ریالی نزدیک شد. #ثباغ، #ثامان، #وآذر از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بود.
در گروه سیمان امروز #ستران صف خرید داشت و #سفارس، #سشرق، #سدور، #سپاها با افت قیمتی همراه شدند.
در گروه بانک معاملات در اکثر نمادها با افت همراه است. #وبملت، #دی، #وپارس افت بیش از سه درصدی آغاز کردند و #وتجارت نیز در افت محدود داشت. #وکار تک نماد همراه با صف خرید در گروه بود و #ونوین و #وسینا نیز نوسانات مثبت داشتند. نوسان مثبت نماد #وبملت که امروز افت بیش از ۴ درصدی را نیز تجربه کرد. از نکات جالب توجه گروه بانک بود. #وپست نیز رشد بیش از ۳ درصدی را تجربه کرد. بهبود معاملات در نمادهای بزرگ گروه بانک محسوس بود و معاملات این نمادها از محدوده منفی به مثبت رسید.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #کگل، #شپنا ، #رمپنا، #شبندر، #اخابر با افت حدود ۹۷۹ واحدی روبرو شد. افزایش مجدد تنش های سیاسی در کنار ارائه گزارش های در حدود پیش بینی های قبلی و البته افت نرخ ارز از دلایل تمایل بازار به نقد کردن سهام طی روز جاری بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF