تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۳۱ اردیبهشت ۹۸

بازگشت بانکی بازار

بازار متعادل و مثبت با رشد در نمادهای همراه با اصلاح در روند اخیر آغاز به کار کرد و گروه خودرو و بانک روند معاملاتی مثبتی را آغاز نمودند.
نماد #رمپنا امروز با افت قیمتی نسبی همراه بود.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات مثبت و متعادل بود #ذوب رشد بیش از یک درصدی دارد #فملی به سطح ۴۰۰۰ ریالی بازگشت و #فولاد بالاتر از سطح ۴۲۰۰ ریالی تقاضا داشت. #فلوله، #فباهنر، #فمراد، #فسپا، #فجر و #زنگان از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فراورده های نفتی معاملات متعادل بود و #شپنا، #شتران، #شبندر و #شراز در حوالی صفر تابلو داد و ستد شدند. #شاوان پس از ارائه گزارش صف خرید دارد و #شبریز نیز رشد بیش از سه درصدی را ثبت کردند. #شپاس و #شنفت رشد حداکثری دارند و امروز #شبهرن با افت قیمتی همراه بود.
در گروه محصولات شیمیایی، #پارس امروز نیز معاملات همراه با رشد سه درصدی داشت. #شاراک بالاتر از ۷۰۰۰ ریال داد و ستد شد، #زاگرس، #شغدیر، #شیران با افت قیمت همراه بودند و #شسینا، #شپارس، #شکلر و #شپترو از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه عرضه برق #بفجر، #بزاگرس، #مبین، #وهور، #دماوند مورد توجهند و در سقف مجاز داد و ستد شدند
در گروه کوچک هتلداری نیز شاهد رشد هر دو نماد #سمگا و #گکوثر هستیم.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات خودروسازها با رشد حدود یک درصدی روبرو شد و در قطعه سازها #خنصیر، #خمحرکه، #خلنت و #خکار مورد توجه بودند. حرکت مجدد نماد #خودرو به سمت سقف مجاز قیمتی از نکات قابل توجه بازار بود. در ادامه نماد #خودرو در حالی که در روز گذشته با صف فروش روبرو بود با افزایش تقاضا صف خرید پرحجمی را تشکیل داد.
در گروه معدنی نماد #تاصیکو در محدوده پایین تر از ۲۶۰۰ تومانی نوسان مثبت داشت و #کنور از نمادهای مورد توجه بازار بود و این در حالیست که بقیه نمادهای بازار با روندی نوسانی هرماه بودند.
در گروه انبوه سازی نماد #کرمان امروز نیز با افت مواجه بود و #وساخت و #وساخت، #ثاباد و #وآذر نیز روندی اصلاحی را سپری کردند. #ثباغ، #ثرود، #ثعمرا، #ثنوسا از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه سیمان امروز #ستران صف خرید داشت و #سفارس ب افت همراه بود.
در گروه بانک معاملات #وتجارت، #وبصادر و #وبملت با رشد حدود ۳% آغاز شد و #وکار نیز با صف خرید روبرو بود. در گروه بانک معاملات نمادهای #وتجارت، #وبصادر و #وبملت در نزدکی آستانه بالای قیمتی در جریان بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فولاد، #وبملت، #پارس، #فملی، #کگل، #مبین و #فارس با افت حدود ۳۲۲۰ واحدی روبرو شد. رفتار نوسانی سرمایه گذراران در هجوم اخبار مختلف، امروز به سمت خرید سهام گرایش داشت و همین موضوع رشد شاخص کل را پس از فضای نه چندان مناسب بازار دیروز به دنبال داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیرسنتر

Download PDF