تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۳۱ فروردین ۹۸

ادامه مسیر رشد

بازار متعادل و مثبت و با گرایش به نمادهای گروه خودرو و قطعات آغاز به کارکرد و رفته رفته با افزایش تقاضا در کلیه گروه ها به کار خود ادامه داد.
در گروه خدمات فنی و مهندسی #رمپنا و #رتکو امروز با رشد قیمتی و صف خرید همراه بودند.
در گروه فلزات اساسي نیز معاملات مثبت است و رشد قیمت ها در اکثر نمادها را شاهد بودیم. #فولاد و #فملی در محدوده ۴۰۰۰ ریالی داد و ستد شدند و #فایرا، #فباهنر، #فخاس و #وتوکا، #فمراد، #فپنتا رشد بیش از ۴ درصدی داشتند. #فنورد تک نماد همراه با افت در معاملات گروه بودند.
در گروه فراورد های نفتی نیز معاملات مثبت آغاز شد و شاهد رشد قیمت اکثر نمادها بودیم. #شبندر، #شبریز، #شپنا، #شتران، #شاوان ، #شسپا، #شپاس و #شاوان با رشد قیمتی همراه بودند و البته حجم معاملات چندان چشمگیر نبود.
در معدنی ها #کدما، #کمنگنز، #کاما از نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه محصولات شیمیایی، معاملات مثبت بود و نمادهای #شپترو، #زاگرس، #شاراک، #شیران، #شیران، #پارسان، #شغدیر، #شدوص، #شگل، #شفارس، #وپترو، #شیراز، #شیراز، #کرماشا، #شپاکسا، #شتوکا، #ساینا، #خراسان از نمادهای مورد توجه بازار بودند. #شپدیس و #کرماشا پس از شفاف سازی در رابطه با تغییر نرخ ها و بازگشایی مجدد، با رشد حدود ۱۰ درصدی روبرو شدند. صف خرید نماد #فارس از نکات جالب توجه معاملات امروز گروه محصولات شیمیایی بودند.
در چند رشته ای ها نماد #وغدیر به صف خرید رسید و #وبانک و #وصندوق و #وامید رشد بیش از یک درصدی را تجربه کردند.
در سیمانی ها و ساختمانی ها نیز امروز معاملات مثبت بود و روند صعودی همچنان پابرجا بود.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات مثبتی در جریان بود. صف خرید سنگین نماد #خودرو جو مثبتی را به گروه داد و عمده نمادها به سقف مجاز رسیدند. #خوساز تک نماد منفی گروه بود.
در گروه رایانه نیز امروز معاملات مثبت بود. #رتاپ، #رکیش، #مفاخر، #افرا، #مداران، #تاپکیش و پرداخت از نمادهای مورد توجه بازار بودند و #آپ تک نماد همراه با اصلاح گروه بود.
در اطلاعاتی ها امروز نیز معاملات مثبت بود و #های_وب معاملات پرحجمی را سپری کردند. #اوان از ۴۰۰۰ تومان عبور کرده و امروز #اپرداز نیز صف خرید داشت.
در گروه های زراعت و قند و شکر و کاشی که چند روزی را با اصلاح سپری کردند، امروز معاملات مثبتی در جریان بودند.
در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی رشد یکپارچه نمادها را شاهد بودیم. #بترانس که با رشد بیش از سه درصدی مواجه بود تنها نماد متعادل گروه بود.
در گروه محصولات دارویی امروز معاملاتی مثبت را شاهد بودیم.
در گروه بانك معاملات مثبت بود و نمادهای #وسینا، #وپارس در سقف مجاز داد و ستدمی شوند. #وتجارت با افت آغاز کرد و #وبملت و #وپاسار نیز به سقف مجاز رسیدند.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #فارس، #پارسان، #شپدیس، #وبملت، #رمپنا، #وغدیر و #تاپیکو، با رشد حدود ۴۴۶۴ واحدی روبرو شد. ثبات نسبی در نرخ ارز و رشد قیمت در بازار نفت و اخبار مثبت پیرامون بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی از مهم ترین دلایل رشد چشمگیر بازار سهام در روز جاری بود.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری:مدیرسنتر

Download PDF