تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۵ خرداد ۹۸

تمایل بازار به رشد

بازار با فضایی مثبت در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد. گروه سیمان، انبوه سازی، عرضه برق، محصولات غذایی، محصولات دارویی، واسطه گری های مالی و سرمایه گذاری ها از جمله گروه ها مورد توجه بازار در ابتدای معاملات بودند.
در گروه فلزات اساسی، معاملاتی مثبت در جریان بود #ذوب، #فملی و #فولاد نوسانات مثبت حدود دو درصدی داشتند. #فلوله با افت نسبی روبرو بود. #فمراد، #فایرا، #کیمیا، #فراور، #فولاژ، #زنگان و #فزرین از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فرآورده های نفتی، معاملات برخلاف روز گذشته و همسو با کلیت بازار شاهد رشد قیمت ها بودیم. #شبریز رشد بیش از سه درصدی داشت. #شاوان در ادامه رالی صعودی امروز نیز مورد توجه بود و رشد بیش از ۴ درصدی داشت. #شپنا همچنان در محدوده ۱۰۰۰۰ ریالی داد و ستد شد. #شبندر، #ونفت، #شبهرن و #شسپا نیز معاملات مثبتی داشتند.
در گروه محصولات شیمیایی، روند معاملات مثبت بود. #شپترو نیز امروز مورد توجه است و با رشد بیش از دو درصدی همراه بود. #شاراک، #پارس، #زاگرس، #تاپیکو و #شفن نوسانات مثبت داشتند و نمادهای #وپترو، #شلعاب، #شتوکا و #شدوص صف خرید داشتند.
در گروه محصولات غذایی، شاهد افزایش تقاضا در نمادهای #غشهداب، #غمارگ، #غشهد، #غبهنوش، #غچین و #غالبر، #غبشهر بودیم.
در گروه عرضه برق نمادهای #بمپنا، #بزاگرس، #بکهنوج، #وهور و #بفجر مورد توجه بازار بودند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود. #خودرو بالاتر از ۴۳۰۰ ریال رشد بیش از دو درصدی داشت. #خپارس و #خزامیا و #خساپا نیز با روندی مثبت همراه بودن و در قطعه سازها #خدیزل، #خرینگ، #خلنت و #ختوقا مورد توجه بودند. افزایش تقاضا در نمادهای گروه خودرو مشهود بود و اکثر #خودروسازها رشد بیش از سه درصدی را تجربه کردند.
در گروه اطلاعات و ارتباطات #های_وب با افزایش عرضه روبرو بود #اوان رشد بیش از دو درصدی داشت و #اپرداز با افت محدود پایین تر از ۸۰۰۰ ریال داد و ستد شد.
در گروه سرمایه گذاری معاملات مثبت دنبال شد و نمادهای #وخارزم، #وساپا، #سرچشمه #وسکاب، #اعتلا، #وگستر، #وسپه، #سدبیر، #گوهران مورد توجه بودند.
در انبوه سازها معاملات مثبت بود و امروز #کرمان، #ثتران، #ثمسکن، #ثباغ و #ثاخت در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه بانک معاملات #وپست در سقف مجاز تقاضا داشت. #وتجارت در سطح ۴۰۰ ریالی نوسان داشت و #وبملت نیز بالاتر از ۳۴۰۰ ریال داد و ستد شد. معاملات #وپارس، #وپاسار، #وبصادر و #وملل نیز با روندی مثبت دنبال شد. #وپاسار در سقف مجاز تقاضا داشت.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #همراه، #فملی، #کگل، #رمپنا، #فولاد، #شبندر و #کچاد با رشد حدود ۳۲۵۹ واحدی روبرو شد. فروکش کردن جو اخبار منفی، روند بازار را با رشد همراه ساخت تا حرکت نوسانی شاخص کل با برآیند مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF