تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۸ خرداد ۹۸

بازار امروز با فضایی مثبت در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد و در ادامه اقبال بازار به گروه ها و نمادهای خودروساز، امروز نیز رشد تقاضا در این گروه محسوس بود.
در گروه فلزات اساسی، معاملاتی متعادل در جریان بود #ذوب در حوالی صفر تابلو داد ستد شد. در معاملات #فولاد و #فملی خبری از هیجانات مثبت روز گذشته نبود و هر دو نماد در محدوده صفر تابلو دادو ستد شدند. #کاوه، #فسرب، #زنگان، #فجر، #فزرین و #فولای از نمادهای همراه با صف خرید در گروه بودند.
در گروه فرآورده های نفتی، معاملات کم حجم و با گرایش اصلاحی دنبال شد و پس از شفاف سازی #شبریز مبنی بر شناسایی سود ناشی از مابه التفاوت نرخ تسعیر ارز در سال ۹۱ شاهد بهبود معاملات و توقف نمادهای پالایشی بودیم. #شاوان و #شراز با رشد نسبی در داد و ستد و در ادامه متوقف شدند و #شرانل از دیگرنمادهای مورد توجه بازار بود.
در گروه محصولات شیمیایی، #شپترو با افت بیش از ۴ درصدی داد و ستد شد. #زاگرس بالاتر از محدوده ۴۸۰۰۰ ریال تقاضا داشت. #شغدیررشد بیش از سه درصدی داشت و نمادهای #شتوکا، #شیراز و #شفارس با صف خرید همراه بود.
در گروه عرضه برق #بفجر و #دماوند امروز صف خرید داشتند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملاتی یکپارچه مثبت در جریان بود. همه نمادهای خودروساز به سقف مجاز رسیدند و در قطعه سازها نیز #خلنت، #خرینگ، #خموتور و #خنصیر صف خرید داشتند.
در گروه سرمایه گذاری معاملات مثبت دنبال شد و نمادهای #وخارزم، #وساپا، #وسبحان #وتوصا، #ونیکی، #سدبیر، #وبهمن، #اعتلا مورد توجه بودند.
در انبوه سازها معاملات مثبت بود و امروز #کرمان، #آ_اس_پ، و #وتوس در سقف مجاز تقاضا داشتند.
در گروه سیمان امروز شاهد افت قیمت ها بودیم. #سخوز، #سبزوا، #سبجنو، #سیلام و #سغرب از معدود نمادهای مورد توجه گروه بودند و بقیه نمادها با افت قیمت همراه شدند.
در گروه بانک معاملات نیز معاملات مثبت بود. #وپارس رشد بیش از ۴ درصدی داشتند. #وسینا به سقف مجاز رسید و #وپست و #وبملت بیش از دو درصد صعود را ثبت کردند. افزایش تقاضا در نمادهای گروه بانک، رشد بیش از سه درصدی #وبملت و #وتجارت و صف خرید نماد #وپست را به دنبال داشت.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای #اخابر، #وبملت، #مبین، #پارسان، #خودرو و #خساپا با رشد ۱۲۲۲ واحدی روبرو شد. ادامه جو مثبت بازار روز گذشته امروز نیز ادامه داشت و البته مواجهه شاخص کل با سقف قبلی عقب نشینی بسیاری از نمادهای بزرگ بازار در پی داشت.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF