تحلیل و بررسی روزانه بورس: ۹ تیر ۹۸

آغاز منفی هفته

بازار متعادل، کم حجم و مثبت آغاز به کار کرد. پس از گذشت بیش از دو ساعت از آغاز بازار عقب نشینی خریداران در بسیاری از نمادهای بزرگ مشهود بود به طوری که شاخص حدود ۱۰۰۰ واحد از رشد اولیه امروز خود را از دست داد. گروه خودرو و به خصوص نمادهای #خودرو و #خساپا فشار فروش بیشتری را تحمل نمود
نماد #سمگا پس از اصلاحی چند روزه مجددا امروز با رشد قیمت روبرو بود و #گکوثر نیز معاملات مثبتی را ثبت کرد.
نماد #خصدرا نیز امروز مورد توجه بود و رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد.
در گروه فلزات اساسی معاملات مثبت آغاز شد. #ذوب، #فملی، #فولاد در محدوده صفر تابلو داد و ستد شدند و #فاسمین، #فلوله، #فمراد، #فسرب، #میدکو در سقف تقاضا داشتند. نماد #فباهنر نیز با افزایش تقاضا در آستانه تشکیل صف خرید قرار گفت و در ادامه عرضه در کلیت گروه مشهود بود.
در معدنی ها معاملات مثبت بود و #ومعادن، #کاما و #کبافق از نمادهای مورد توجه بودند.
در گروه عرضه برق به جز نماد #وهور که رشد حداکثری داشت، عمده نمادها با افزایش عرضه مواجه بودند.
در گروه محصولات دارویی شاهد معاملات منفی در اکثر نمادها بودیم و نماد #ریشمک و #دبالک از معدود نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه سرمایه گذاری شاهد رشد قیمت و تشکیل صف خرید در نماد #وخارزم بودیم. #ونیکی، #سرچشمه، #وتوصا، #وبوعلی و #سدبیر از دیگر نمادهای مورد توجه بازار بودند.
در گروه فرآورده های نفتی نیز معاملات مثبت آغاز شد وشاهد رشد قیمت در اکثر نمادها بودیم. #شتران رشد بیش از سه درصدی داشت و #شراز در سقف مجاز تقاضا داشت. #شبریز و #شنفت رشد بیش از ۴ درصدی داشت و #شپنا نوسان منفی داشت و #شبندر با رشد حدود یک درصدی روبرو بود.
در گروه محصولات شیمیایی معاملات کم رمق آغاز شد و نماد تازه وارد #جم_پیلن نوسانات منفی را بالاتر از سطح ۲۸۰۰۰ ریالی تجربه کرد. #وپترو، #کرماشا از نمادهای مورد توجه گروه بودند.
در گروه انبوه سازی نیز معاملات همسو با بازار نوسانی بود و تک نمادهای #وآذر، #ثرود مورد توجه بودند.
در سیمانی ها امروز نیز معاملات یکپارچه مثبت و پر تقاضا بود.
در رایانه ای ها #پرداخت، #مداران، #رکیش و #افرا مورد توجه بودند و بقیه نمادها نیز با روندی نوسانی داد و ستد شدند.
در گروه خودرو و قطعات، معاملات با افزایش نسبی عرضه آغاز شد. #خودرو و #خساپا عقب نشینی بیش از دو درصدی داشتند و #خرینگ، #خبهمن و #خلنت در کف مجاز قیمتی داد و ستد شدند. #خمحرکه، #خکارو #خوساز از معدود نمادهای مورد توجه گروه بودند. نماد #خساپا با افزایش عرضه در آستانه تشکیل صف فروش قرار داشت. معاملات مثبت نماد #خزامیا در میان داد و ستد های منفی خودرویی ها جالب توجه بود. افزایش فشار عرضه نماد #خودرو را به کف مجاز قیمتی رساند. صف فروش نماد #خودرو فشار عرضه را در کلیت بازار افزایش داده است.
در گروه بانک معاملات متعادل است و نمادهای #وملل، و #وسینا با رشد حداکثری قیمت همراه بودند. #وبصادر، #وتجارت و #وپاسار متعادل و منفی داد و ستد شدند.
در گروه مخابرات معاملات #اخابر پرحجم و مثبت بود.
در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای #فولاد ، #پارسان، #رمپنا، با افت حدود ۴۴ واحدی روبرو شد. افزایش عرضه به خصوص در نمادهای گروه خودرو جو عمومی بازار را با فشار فروش روبرو کرد و در نهایت تمامی رشد اولیه شاخص از دست رفت و شاهد افت نسبی شاخص کل نیز بودیم.

منبع: دیدگاه آبان

گردآوری: مدیر‌سنتر

Download PDF